Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Renault Mégane R.S. : Een echte R.S.

Al bijna vijftien jaar geldt de Renault Mégane R.S. als een van de referenties onder de hot hatches. Naar deze nieuwe generatie werd dan ook reikhalzend uitgekeken. Maakt hij de hoge ambities waar?

37.200 €
  • Score redactie 15.44/20

Overzicht :

Of het nu gaat om zijn Trophy R-variant, of de R.26R, of nog maar gewoon de exemplaren met het Cup-onderstel, allemaal hebben ze bijgedragen aan de ijzersterke reputatie die de Mégane R.S. zich in de loop van de verschillende generaties heeft eigen gemaakt. Waarbij we moeten opmerken dat hij bij momenten ook maar weinig concurrentie te vrezen had. Maar tegenwoordig is er aan hot hatches geen gebrek op de markt, met modellen als de Hyundai i30 N, de Honda Civic Type R, de Peugeot 308 GTi, de Seat Leon Cupra of de VW Golf GTI (R). En dan hebben we het nog niet eens over de ‘super-hot-hatches’, zoals de Audi RS3, de BMW M140i, de Ford Focus RS en de Mercedes-AMG A 45. Allemaal redenen die maken dat de Franse ingenieurs allerminst op hun lauweren konden rusten. Renault Sport heeft voor deze Mégane IV R.S. dan ook een nieuwe, nog krachtiger motor klaargestoomd, net als een (optionele) gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling. Maar de échte revolutie vind je aan de achtertrein, die voortaan meestuurt – een primeur in deze klasse.

  • Indrukwekkend efficiënte 4Control
  • Werking schokdempers
  • Efficiënt onderstel
  • Echte R.S.
  • Geslaagde rijhouding
  • Twijfels EDC bij sportieve rijstijl
  • EDC niet te combineren met Cup-chassis
  • Verbruik loopt snel op
  • Ergonomie schakellepels EDC
  • Minder goed uitgerust dan GT

In dit artikel : Renault, Renault Mégane

Geschreven door op