Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Skoda Fabia 1.0 MPI 75

De vraag naar downsizing noopt de Fabia om de eenliter-driecilinder van de Citigo over te nemen. De twee vermogens liggen echter in de lijn van die van de oude 1.2 die ze vervangen.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Net zoals de basisversie van de Volkswagen Polo de 1.0 MPI van de Up aangemeten kreeg, plooit ook de Skoda Fabia zich naar de wetten van de downsizing. Het principe bestaat erin om de cilinderinhoud en/of het aantal cilinders terug te dringen om – vaak bij een ongewijzigd vermogen – minder te verbruiken en dus minder schadelijke gassen (waaronder CO2) uit te stoten. Het liedje is intussen genoegzaam bekend en klinkt in dit geval als het zachte geroff el van een atmosferische driecilinder met meerpuntsinjectie (MPI), goed voor 60 of 75 pk. Die architectuur is in de Fabia trouwens helemaal terug, want ook het TDI-dieselgamma steunt volledig op een nieuwe driecilinder (1.4 TDI), verkrijgbaar in drie vermogensversies (75, 90 en 105 pk).

In dit artikel : Skoda, Skoda Fabia

Geschreven door op

De concurrenten