Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Skoda Superb Combi

Anders dan andere massaconstructeurs boekt Skoda succes in het segment van de grote berlines. Een ideale springplank naar wat een niche is geworden: het segment van de grote breaks.

Prijs
NB

Ten opzichte van de berline is de Combi even lang (4.838 millimeter) en even breed (1.817 millimeter). De toename van de hoogte van 1.462 tot 1.510 millimeter is enkel toe te schrijven aan de dakrails (standaard en verkrijgbaar in het zwart of geanodiseerd). Het minimale laadvolume loopt echter op van 565 naar 633 liter en het maximale volume met neergeklapte achterbank bedraagt 1.865 liter (tegenover 1.670 liter). De Combi beschikt over een perfect vlakke laadvloer, in het verlengde van de laaddrempel, dankzij de dubbele laadvloer die als optie zelfs kan worden uitgeschoven om moeiteloos zware voorwerpen te laden. De Superb Combi behoort zonder meer tot de ruimste breaks op de markt. Alleen de Mercedes E-Klasse Break, waar de Tsjech duidelijk inspiratie ging opdoen voor de kromming van zijn (als optie gemotoriseerde) achterklep, doet nog beter. Maar de duitser kost ook twee keer meer dan een Superb Combi in basisversie... De Combi wordt bij ons leverbaar in het eerste trimester van 2010, na het salon van Brussel, in alle uitvoeringen en met alle krachtbronnen die we al kennen van de berline. Dat zijn meer bepaald de rechtstreeks ingespoten benzinemotoren 1.4 TSI (125 pk), 1.8 TSI (160 pk, met voor- of vierwielaandrijving) en 3.6 V6 FSI (260 pk) en de rechtstreeks ingespoten turbodiesels 1.9 TDI met pompinjectoren (105 pk) en 2.0 TDI met common rail (140 of 170 pk, die laatste met voor- of met vierwielaandrijving). De meerprijs ten opzichte van de berline zou zo'n 1.500 euro bedragen. Rijplezier en rijcomfort (geluiddemping inbegrepen) zijn van hetzelfde uitstekende niveau.

De breakversie van de Skoda Superb bouwt voort op de verworvenheden van de berline. Aan de ongelofelijke binnenruimte van die laatste voegt hij een koffervolume toe dat haast een record is in de categorie... Voor een prijs die veel lager is dan gebruikelijk in het segment. Daarmee heeft de tsjech alle argumenten in huis om te gaan scoren. 

In dit artikel : Skoda, Skoda Superb

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker