Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

black friday

Black Friday : uw jaarabonnement vanaf 60 euro!

Ik geniet van dit aanbod

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Ik abonneer me

Eerste test / Subaru Levorg : japanse cocktail

Neem een beetje DNA van elk huidig en vorig Subaru-model, schud goed en je krijgt de Levorg. Zelfs zijn naam lijkt afk omstig uit een shaker. De hele essentie van het merk in een enkel model.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Een auto is natuurlijk sterk cultuur-bepaald. En we kunnen niet ontkennen dat we bij onze eerste kennismaking met de Japanse versie van de Levorg drie maanden geleden in zijn thuisland enigszins op onze honger bleven. De oorzaak? De oerklassieke CVT-over-brenging die zoveel last had van het typische ‘koffi emoleneff ect’ dat ze niet in staat bleek om de op papier nochtans erg dynamische auto enig elan te geven. En dat terwijl Subaru toen voor het eerst uitpakte met zijn kleine drukgevoede boxer-benzinemotor, die hem wat meer van de soepelheid van de tweeliter-dieselboxer moest geven.

De nagelnieuwe 1.6 met turbo en directe benzine-injectie verlost de Levorg van het weinig dynamische karakter van de atmosferische versies. En dat is nog niet alles: de duw in de rug volgt ogenblikkelijk, zonder aarzeling. Een heel verschil met de andere drukgevoede boxer-benzinemotoren die nog steeds kampen met een turbogat (de inertie van de grote turbocompressor op de WRX STi-motoren).

In dit artikel : Subaru, Subaru Levorg