Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Suzuki Alto

Precies dertig jaar na het ontstaan van het model lanceert Suzuki de zevende generatie van de Alto. En die kan alvast een bijzonder competitief prijskaartje voorleggen.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De nieuwe Alto is 10 centimeter langer en 12 centimeter breder dan zijn voorganger, maar ook 7 centimeter hoger. Dat komt natuurlijk de binnenruimte ten Goede, vooral voorin. Bovendien is de instap nog altijd een van de troeven van het model, dankzij de vijf deuren, die altijd standaard zijn. Ten opzichte van de vorige generatie is het echter wel jammer dat de neer te draaien achterste zijruiten werden vervangen door klapruitjes en dat de achterbank van drie naar twee plaatsen ging. Een andere teleurstelling is dat ook de kofferruimte erop achteruitgaat.

Qua aandrijving is de kleine 1.0 van 68 pk die we al kennen van de Splash, de enige beschikbare krachtbron, die naar keuze kan worden gekoppeld aan een manuele vijfversnellingsbak of een klassieke viertrapsautomaat met koppelomvormer. We konden alleen nog maar kennismaken met de eerste, maar op die (erg) korte tijd vielen ons de soepelheid en de elasticiteit van de kleine driecilinder op, die uitstekend past bij het levendige en speelse karakter van het onderstel. Het ophangingscomfort en de geluiddemping zijn bovendien voldoende om het actieterrein van de Alto niet louter te beperken tot de stad.

De Suzuki Alto, die in basisuitvoering (GA) wordt aangeboden voor 8.699 euro, heeft recht op de overheidspremie van vijftien procent op de aankoopprijs, want hij stoot slechts 103 g/km CO2 uit (met de manuele versnellingsbak), waarmee hij nog slechts 7.394 euro kost. En dat maakt hem natuurlijk bijzonder interessant... Bovendien biedt deze kleine Japnner best wat rijplezier en ziet hij er nu ook leuk uit.  

In dit artikel : Suzuki, Suzuki Alto

Tests

Onze tests

Stockwagens Suzuki

Nieuwe suzuki in stock

Tweedehands Suzuki

Tweedehands suzuki alto

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!