Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Welk model verdient de prijs van auto van het jaar 2021?

Welk model verdient de prijs van auto van het jaar 2021?

Stem nu!

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

BEST CAR AWARDS

Eerste test / Tesla Model S P85

De tests voor dit dossier kwamen net op het moment dat Tesla de Dual Motor-versie van zijn Model S voorstelde. Die is uitgerust met een extra motor voorin, naast de eerste achterin, zodat hij een vierwielaandrijver wordt.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De tests voor dit dossier kwamen net op het moment dat Tesla de Dual Motor-versie van zijn Model S voorstelde. Die is uitgerust met een extra motor voorin, naast de eerste achterin, zodat hij een vierwielaandrijver wordt. Daarom wordt de D van Dual Motor toegevoegd aan de typenaam, naast het cijfer dat verwijst naar de capaciteit van het batterijpakket. Voortaan is het Model S-gamma als volgt opgebouwd: 70D (334 pk), 85D (428 pk) en P85D (de Performance, met 700 pk). De enige achterwielaangedreven versie is de ‘brave’ 85 met 367 pk. Dat de Model S haast enkel nog met vierwielaandrijving bestaat, is vooral om de komst voor te bereiden van de cross-over Model X, maar ook om de Model S een betere wegligging te geven op de besneeuwde wegen van Noorwegen en Noord-Amerika...

Voor onze test stelde Tesla ons nog een ‘oude’ P85 ter beschikking, de 421 pk en 600 Nm sterke achterwielaangedreven Performance- versie die ondertussen uit de catalogus is geschrapt. We beleefden met deze auto een uitzonderlijk rijmoment. Nooit eerder was autorijden zo intuïtief. We verwijzen daarmee naar het enorme aanraakscherm dat alle functies verenigt, je van alles op de hoogte houdt en eventuele updates via 3G ontvangt, allemaal zonder ooit vast te lopen. We werden er zowaar geek van... Toch zijn er opmerkingen: de afwerking en de ergonomie van de stoelen zijn niet optimaal. De Chinezen klagen bovendien over de goedkope geur van de interieuraankleding. Maar alles is relatief: absoluut gezien is dit de bestgebouwde Amerikaanse auto die we kennen.

In dit artikel : Tesla, Tesla Model S

BEST CAR AWARDS

NIEUWSBRIEF