Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Toyota Camry : Elegant en efficiënt

Geschreven door Julien Matagne op

Na vijftien jaar afwezigheid keert de Toyota Camry terug naar Europa, waar de gezinsberlines van het D-segment nog steeds volop terrein verliezen aan de SUV’s. Om het westen te heroveren doet de Japanner een beroep op een efficiënte hybridisering, een absoluut comfort en een onklopbare prijs. Een uniek aanbod met toekomst?

48.145 €
  • Score redactie 15.08 /20

Sinds 1982 zijn van de Toyota Camry wereldwijd al meer dan 19 miljoen exemplaren verkocht, met een productieritme van 700.000 stuks per jaar. In de Verenigde Staten is dit model een ‘instituut’. Ook in Azië en Rusland is het een beroemdheid. Op de vooravond van de 21e eeuw verliet de Camry het Oude Continent om zijn plaats af te staan aan de Avensis, met zijn meer Europese ontwerp.

Vijftien jaar en twee generaties later ontscheept de achtste generatie in een honderdtal landen verspreid over de hele wereld, waaronder België. In verhouding tot de wereldwijde markt stelt ons landje natuurlijk maar weinig voor, wat verklaart waarom hij niet bijzonder ‘aangepast’ is voor de Belgische autokoper. De Camry wordt weliswaar uitsluitend aangeboden als hybride, maar vaart tegen de stroom in door te kiezen voor een ‘dikke’ verbrandingsmotor: een atmosferische 2.5 op benzine die fiscaal wordt afgestraft, met name in het Brussels hoofdstedelijk gewest en in het zuiden van het land.

  • Assemblage, afwerking, schokdemping
  • Riante binnenruimte op alle plaatsen
  • Volledige veiligheidsuitrusting
  • Efficiënt hybride aandrijfgeheel
  • Gezonde en geruststellende trekkracht en wegligging
  • Verhouding prijs-uitrusting-verbruik
  • Niet gehomolegeerd om te slepen
  • Onregelmatig gevormde laadruimte
  • Koffiemoleneffect
  • Ergonomie infotainmentsysteem
  • Beperkende uitrustingspolitiek
  • Fiscaliteit in Brussel en Wallonië

In dit artikel : Toyota, Toyota Camry

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker