Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Toyota Auris 1.4 D-4D

Met zijn fraai gestileerde kleedje en veel lagere dak meet de nieuwe Toyota Auris zich een chique Lexus-air aan. Na de overtuigende test van de hybride versie kijken we nu wat de instapdiesel waard is.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00/20

Overzicht :

De nieuwe Auris werd flink lager dan zijn voorganger, maar is slechts 3 centimeter langer. Hij blijft onder de grens van de 4,30 meter en behoort dus nog steeds tot de meest compacte modellen in zijn segment, wat een voordeel is in de stad. Onder zijn chique kleedje neemt de Auris het platform over van de vorige generatie. Het geheel werd echter lichter en stijver gemaakt (tien procent meer torsieweerstand), dankzij massaal gebruik van hogeweerstandsstaal, vooral dan voor het hogere gedeelte van de auto, wat helpt om het zwaartepunt te verlagen. De stijfheid wordt ook vergroot door nieuwe koetswerkverstevigingen, met name onder aan de auto. Structureel leunt de nieuwe Auris dus erg dicht aan bij zijn meer prestigieuze neef Lexus CT 200h, die eveneens op een stijver en lichter Auris Iplatform is ontwikkeld. De nieuwkomer is niet alleen lichter, maar ook beter gestroomlijnd: de Cx daalt van 0,29 naar 0,28 en de SCx van 0,67 naar 0,61, wat uiteraard een positieve invloed heeft op het brandstofverbruik en dus op de CO2-uitstoot. Op die punten kondigt Toyota een gemiddelde daling aan van 13 procent voor het hele gamma en van 10 procent voor de 1.4 D-4D, die we hier onder de loep nemen. Daaraan kunnen we nog toevoegen dat de compacte Japanner een Europese ziel heeft, aangezien hij grotendeels voor ons continent is ontwikkeld en wordt gebouwd in Groot-Brittannië, naast de Avensis.

  • Comfortabele schokdemping
  • Efficiënt en veilig weggedrag
  • Gewillige motor
  • Erg beperkt verbruik
  • Uitgebreide connectiviteitsopties
  • Design en afwerking t.o.v. voorganger
  • Holle motor onder 2.000 o/m
  • Weinig bergvakken
  • Beperkend optiebeleid
  • Karakterloos interieurdesign
  • Zicht achteruit niet optimaal
  • Nog steeds enkele goedkope kunststoffen

In dit artikel : Toyota, Toyota Auris

Geschreven door op

De concurrenten