Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene mobiliteit op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Toyota Avensis

Door een klein beetje te sleutelen aan cruciale onderdelen van zijn Avensis creëerde Toyota een auto die op alle vlakken nog net dat ietsje beter is dan zijn voorganger.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

De nieuwe we Avensis is ontworpen in Europa, alle benzinemotoren zijn volledig nieuw en werden 10 tot 26 procent zuiniger en de 2.2 D-4D 180 is voortaan leverbaar met een zestrapsautomaat. Zoals het hoort voor een politiek correcte constructeur, werd de CO2-uitstoot van de Avensis weliswaar gereduceerd door de motoren en versnellingsbakken te optimaliseren en banden met een lage rolweerstand te monteren. Toyota is bovendien geïntrigeerd door het imagotechnische succes van Volkswagens BlueMotion-label en aanverwanten.

De diesel met automaat is de enige die kan worden uitgerust met het Pre Crash Safety-systeem (PCS). Een radar in de neus houdt constant de afstand tot voorliggers in de gaten en kan zelfstandig remmen indien een aanrijding onvermijdelijk lijkt, om zo de schade te beperken. Het PCS is een optie, maar wordt steeds gekoppeld aan een actieve snelheidsregelaar, waarvan we aangenaam verrast waren door de efficiëntie en de realiteitszin waarvan hij blijk geeft, en een spoorassistentie (LKA of Lane Keep Assist). Het LKA-systeem waarschuwt niet enkel wanneer een witte lijn wordt overschreden, maar grijpt ook actief in door licht tegen te sturen. Een laatste snufje dat nieuw is voor de Avensis, is de optionele achteruitrijcamera, die echter een vrij ongelukkig plaats op het kofferdeksel kreeg, want het beeld wordt compleet vervormd wanneer het zelfs maar zachtjes begint te regenen. En regen, daarvan hebben we heel wat gezien bij deze eerste kennismaking met de Avensis, die plaatsvond in Milaan. Deze rijke stad en zijn centrum lijden sowieso al onder een forse verkeerscongestie en het miserabele weer maakte de omstandigheden er uiteraard niet gunstiger op. Daardoor was het moeilijk om ons al een grondig beeld te vormen over het weggedrag, maar de eerste indruk was in elk geval goed. Het elektrische stuur biedt erg veel gevoel en vooral de beschikbare trekkracht op de kletsnatte wegen wist ons te verbazen. Daarnaast hebben we kunnen ondervinden dat de afwerking van het interieur werkelijk uitmuntend is, en dat de stoelen langere reizen perfect mogelijk maken.

Met de Avensis heeft Toyota gekozen voor de weg van de voorzichtige en weldoordachte evolutie, iets waar de Japanners sterk in zijn. Allerlei kleine details werden verbeterd, met als gevolg een auto die op alle vlakken vooruitgang heeft geboekt. Daarmee is hij nog steeds de veilige investering die zijn voorgangers al waren. En is dat niet net waar klanten in deze onzekere tijden naar op zoek gaan?

U kunt de Eerste Test van de Toyota Avensis nalezen in AutoGids 762 van 9/1/2009.

In dit artikel : Toyota, Toyota Avensis

Geschreven door op

De concurrenten