Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Toyota Aygo

De nieuwe Toyota Aygo behoudt de praktische aspecten van zijn voorganger, maar voegt er een hippe en personaliseerbare look aan toe om in de smaak te vallen bij een al even trendy stadspubliek.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

De snuit van de auto, met zijn markante X-vormige radiatorrooster, verleent hem een uitgesproken identiteit, terwijl de kleurencombinaties voor een fun-element zorgen (net als bij heel wat van zijn rivalen, overigens). Erg vernieuwend, dit centrale element, en dan zeker voor een merk dat de jongste jaren met bijzonder brave designs voor de dag kwam. De onderste benen van de X lopen door tot de onderzijde van de bumperhoeken, terwijl de bovenste zich over de voorvleugels uitstrekken tot aan de voorruitstijlen. Deze X biedt iedere koper de mogelijkheid om met kleuren te spelen en zijn eigen Aygo te creëren. Ook binnenin past Toyota dezelfde strategie toe, met verwisselbare gekleurde inzetstukken van kunststof (rond het instrumentenpaneel, de middenconsole, de verluchtingsmonden en de voet van de versnellingspook).

Kooibewegingen worden goed ingedijkt, terwijl de schokdemping nauwkeurig werkt. De ophanging laat zich niet langer van de wijs brengen en het onderstel lijkt voortaan bestand tegen een stootje. Het stuur lijkt bovendien veel beter geijkt rond de rechtuitstand en ideaal bekrachtigd: manoeuvreren is kinderspel, terwijl het gevoel toch niet helemaal wordt weggegomd. Deze Aygo stelt je dan ook meteen gerust, zelfs bij hogere snelheden. We kregen de gelegenheid om voluit te gaan op het testovaal en kunnen u na enkele (voor een stadswagen weinig relevante en erg veeleisende) rondjes bevestigen dat het model prat kan gaan op een voorbeeldige stabiliteit. Minstens even belangrijk is dat de motor- en rijgeluiden goed worden gedempt. Met een driecilinder onder de motorkap was dat nochtans geen vanzelfsprekendheid.

De Aygo, die nog steeds beschikbaar is met drie of met vijf deuren, boekt op alle vlakken vooruitgang. Hij rijdt over het algemeen aangenaam en kan nu niet alleen bogen op een strak weggedrag, maar ook op een gunstige verbruiksbalans. Voeg daarbij een uitgebreid personaliseringsaanbod, waarvoor Toyota de mosterd - of liever: wasabi - is gaan halen bij de Mini, de Citroën DS3 en de Fiat 500, en je krijgt een verleidelijke stadsauto die voortaan alle troeven in huis heeft om het Europese publiek te verleiden.

U kunt de Eerste Test van de Toyota Aygo nalezen in AutoGids 898 van 2/4/2014.

In dit artikel : Toyota, Toyota Aygo

Geschreven door op

De concurrenten