Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Toyota Grand Prius+

De Toyota Prius, destijds geboren als lelijk eendje, heeft zich in de loop der jaren ontpopt als een succesvolle vijfdeurs. En nu wordt hij als Grand Prius+ een eenvolumer met zeven zitplaatsen.

Prijs
NB
  • Score redactie 16.00/20

Overzicht :

De Prius behaalde zijn voorlopige evolutionaire hoogtepunt in 2009, gesterkt door zijn hybride aandrijfgeheel van 136 pk. Die combinatie verbrandingsmotor-elektromotor moet haar tijd ver vooruit geweest zijn, aangezien we ze (bijna) ongewijzigd terugvinden in de Grand Prius+. De enige belangrijke aanpassing betreft de batterij. In deze compacte eenvolumer gaat het niet langer om een nikkel-metaalhydrideaccu (NiMH), maar om een lithium-ionbatterij (Li-ion). Dat was nodig om interieurruimte te sparen, zodat zeven passagiers een plaatsje kunnen vinden, zonder daarbij de koffer op te offeren. Bij een identieke spanning (202 volt), identiek vermogen (27 kW) en identieke energiecapaciteit (1,1 kWh) neemt een lithium-ionbatterij minder plaats in dan een NiMH-exemplaar en weegt de accu 8 kilo minder, wat resulteert in een gewicht van 34 kilogram.

  • Echt aangename pendelauto
  • Uitzonderlijk zuinig voor een zevenzitter
  • Ergonomie, rijgemak
  • Interieurinrichting en uitrusting
  • Makkelijk toegankelijke tweede zitrij
  • Laadvolume onaangetast door batterijen
  • 'Koffiemoleneffect' bij kickdown
  • Kleine koffer in zevenzitsconfiguratie
  • Dakkoffer of trekhaak niet verkrijgbaar
  • Rijplezier op snelle trajecten
  • Ruimte en toegang derde zitrij
  • Tweede en derde stoelrij niet uitneembaar

In dit artikel : Toyota, Toyota Grand Prius+

Geschreven door op

De concurrenten