Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Hyundai Genesis Coupé, Peugeot RCZ en Toyota GT86 : Wintersport

Je hoeft niet per se op de latten te staan om je in de winter te amuseren. Een sportieve coupé als de Hyundai Genesis Coupé, Peugeot RCZ of Toyota GT86 leent zich even goed tot een partijtje glijpret...

Hyundai Genesis Coupé, Peugeot RCZ en Toyota GT86 : Wintersport #1

Overzicht :

Eind februari in de buurt van Mettet. Het kwik blijft steken onder 0 en in de berm hoopt de sneeuw zich op. A priori dus bij lange na niet het ideale klimaat om naar een circuit te trekken met drie coupés waarvan het gezamenlijke vermogen in de buurt komt van dat van een Lamborghini Aventador. Geen nood, we zullen er het beste van maken. Maar met dewelke moeten we beginnen? De voorwieltrekker, om er zachtjes in te komen en onze polsen op te warmen zonder het risico een peesontsteking op te lopen in de eerste scherpe bocht? Of de Koreaan, die al brutaal uit de hoek kwam onderweg naar het circuit, maar hier voordeel zou kunnen halen uit zijn winterbanden? Of de Toyota, waarvan de iets smallere rubbers ons in theorie zouden moeten behoeden van slippertjes op de besneeuwde stukken? Ach, het maakt eigenlijk niet uit...

Uiteindelijk kiezen we voor de Genesis Coupé. Om comfortredenen – de Hyundai beschikt over stoelverwarming en bovendien is het interieur al goed opgewarmd – maar eerlijkheidshalve ook (en vooral) omdat we niet meer kunnen wachten om de 275 trappelende paarden, die kilometers lang beteugeld werden door een ijverig ESP, op de achterwielen los te laten. Intussen staat de Toyota GT86 er in de pitlane wat als een lilliputter bij. De Japanner, die nauwelijks hoger is dan een Ferrari F12, oogt bijzonder compact en heeft een snuit die ranker is dan die van elke andere moderne coupé met de motor voorin. De Peugeot RCZ, die stevig op zijn dikke velgen van 19 duim staat (een optie van 645 euro) en enkele maanden terug een facelift heeft ondergaan – waarmee hij nog een paar jaartjes kan blijven verleiden – lijkt niet onder de indruk van al dat Aziatische geweld. Met zijn uitklapbare spoiler naar boven, voor de show, kunnen we beginnen aan het echte werk.

Geschreven door op