Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Korte tests / Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybride : Van alle markten thuis

Geschreven door Kevin Kersemans op

Net als de vijfdeurs-Corolla ziet de Touring Sports er dynamischer uit dan zijn voorganger. De breakversie voelen we aan de tand met Toyota’s nieuwe en krachtiger hybride aandrijfgeheel.

Prijs
NB

Terwijl de Corolla Hatchback en zeker de Sedan echte wereldauto’s zijn, wordt de Touring Sports enkel in Europa verkocht. Niet meer dan logisch dus dat deze breakversie ook volledig op het Oude Continent werd ontwikkeld, meer bepaald in Toyota’s Belgische R&D-centrum in ons eigenste Zaventem. En uiteraard valt over smaken en kleuren niet te twisten, maar het valt niet te ontkennen dat ook deze koetswerkvariant van de Corolla er heel wat karaktervoller uitziet dan zijn wat braaf ogende voorganger. Akio Toyoda liet een tijdje geleden verstaan dat hij “no more boring cars” wilde, en het ziet ernaar uit dat zijn ontwerpers goed naar hun grote baas geluisterd hebben.

In vergelijking met de Auris Touring Sports is de Corolla break 5,5 centimeter langer. Het verschil in lengte met de nieuwe Hatchback bedraagt een flinke 28 centimeter. Een groot deel daarvan zit hem in de wielbasis, want die neemt de Touring Sports over van de Corolla Sedan. En die is 6 centimeter langer dan die van de vijfdeurs, en dus maar liefst 10 centimeter langer dan die van de oude breakversie.

Toyota heeft zich met zijn HSD-hybrides (Hybrid Synergy Drive) tot dusver altijd al pragmatisch opgesteld en zich onthouden van ‘power’-hybrides zoals we die bij de Duitse merken terugvinden. Nu de diesel in Europa wat uit de gratie gevallen is, zien de Japanners echter hun kans om met de krachtigere 2.0 Hybride ook kopers te verleiden die toch wat meer vermogen wensen dan wat de
1.8 Hybride biedt.

  • Uitgesproken en verzorgde look
  • Aangenaam hybride aandrijfgeheel
  • Lage CO2-normuitstoot
  • Levendigheid en rijplezier t.o.v. voorganger
  • Afwerking t.o.v. voorganger
  • Weinig en/of krappe opberg-mogelijkheden
  • Zicht schuin naar achteren (sportstoelen)
  • Wat harde achterbank
  • Lichtjes tegenvallend verbruik

In dit artikel : Toyota, Toyota Corolla

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmnsonwheels

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker