Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Toyota Corolla 1.8 Hybride : Adieu grijze muis

Toyota heeft het hoofdstuk Auris afgesloten: de naam Corolla krijgt in Europa eerherstel. Met zijn dubbele hybride aanbod weet deze nieuwe generatie de tijdgeest perfect aan te voelen.

26.270 €
  • Score redactie 14.25/20

Overzicht :

Na twaalf jaar en twee generaties valt het doek voor de Toyota Auris. De Japanse autobouwer acht het niet langer opportuun om de kosten te dragen voor twee verschillende compacte middenklassers: de Auris was voorbehouden aan Europa, terwijl de rest van de wereld nog gewoon recht had op een Corolla. Dat is nu dus verleden tijd: voortaan heet de C-segmentauto van Toyota op alle markten Corolla, een naam die nog altijd veel meer bekendheid geniet bij het grote publiek. De Corolla bestaat in drie koetswerkvarianten: als vijfdeurs, als vierdeurs en als break.

De komst van dit nieuwe model gaat samen met een interne restructurering binnen Toyota, waarbij de Europese tak (TME, Toyota Motor Europe, met zijn hoofdkwartier in Brussel) een centrale plaats kreeg toebedeeld. Bijgevolg was het hier in België dat het chassis voor alle Corolla’s ter wereld zijn afstellingen kreeg, en TME tekende en ontwikkelde ook de breakvariant Touring Sports. Tot slot vindt ook de keuze voor alle afwerkingsmaterialen in nieuwe Toyota- en Lexus-modellen hier bij ons plaats.

Toyota wil in zijn personenwagens geen diesel meer aanbieden, en dus rekent de nieuwe Corolla vooral op zijn (zelfladende) hybridetechnologie. Strategisch gezien een goede zet in deze tijden. De constructeur heeft trouwens zopas meer dan 24.000 patenten rond zijn hybridetechnologie openlijk beschikbaar gesteld (als ‘open source’). Uiteraard doen de Japanners dat niet zomaar. Als meer concurrenten kiezen voor dit soort technologie (dat wereldwijd maar een markt­aandeel heeft van 3 procent), is dat goed nieuws voor de orderboekjes bij Toyota’s toeleveranciers... die vaak deels eigendom zijn van de Japanse autobouwer. Bovendien hoopt Toyota dat de zelfladende hybride op die manier de norm wordt, en zo onder de aandacht komt bij de politieke beleidsmakers die op zoek zijn naar groenere oplossingen.

  • Uitgesproken en verzorgde stijl
  • Transparant en gebruiksvriendelijk hybridesysteem
  • Laag verbruik en dito CO2-uitstoot
  • Levendiger weggedrag dan vroeger
  • Beter afgewerkt dan vroeger
  • Uitgebreid waarborgpakket
  • Binnenruimte en instap achterin
  • Koffer (toegang, inhoud, vorm)
  • Zicht naar achteren
  • Geen Apple CarPlay of Android Auto
  • Matige standaardbanden (Falken)

In dit artikel : Toyota, Toyota Corolla

Geschreven door op

De concurrenten