Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

schrijf u nu in >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Toyota Verso-S

Na een afwezigheid van een vijftal jaar betreedt Toyota opnieuw het Europese segment van de kleine eenvolumers, met de Verso-S, die er heel wat aantrekkelijker uitziet dan zijn voorganger.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Hoewel je het op het eerste gezicht niet zou zeggen, is de Verso-S niet eens vier meter lang. Gelukkig merk je daar binnenin weinig van en qua koffer hoeft de Verso-S zich evenmin te schamen, want met een minimumvolume van 429 liter doet hij het niet slecht in vergelijking met zijn rivalen. Jammer genoeg is de achterbank niet meer verschuifbaar zoals die van de Yaris Verso. Wel zijn er tal van opbergmogelijkheden, met onder meer een lade onder de voorste passagiersstoel en een driedelig handschoenkastje.

Het aanbod is beperkt tot één benzinemotor en één diesel. Die eerste is de 1.3, die wel een frisse 99 pk ontwikkelt, maar slechts 125 Nm bij 4.000 o/m, terwijl de 1.4 D-4D iets minder vermogen levert (90 pk), maar wel een veel interessanter koppel (205 Nm bij 1.800 o/m). Tijdens deze kennismaking konden we zowel de benzine- als de dieselversie aan de tand voelen, beide gekoppeld aan een manuele versnellingsbak. Allebei vertonen ze een gezond weggedrag en lijken ze op rails te staan, met geleidelijk onderstuur dat de kop opsteekt wanneer je er wat te hard de pees oplegt. Ook op het rijcomfort is weinig aan te merken, zowel qua ophanging als qua geluiddemping. Wel vonden we de prestaties van de 1.3 wat krap.

Met de Verso-S maakt Toyota een geslaagde comeback in het segment van de kleine eenvolumers. Net als zijn voorganger, de Yaris Verso, kan hij een ruim interieur en een praktische ingesteldheid naar voren schuiven, maar dan verpakt in een veel aantrekkelijker ogend pakket.

U kunt de Eerste Test van de Toyota Verso S nalezen in AutoGids 818 van 2/3/2011.

In dit artikel : Toyota, Toyota Verso-S

Geschreven door op

De concurrenten