Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Volkswagen Beetle Cabrio

De oorspronkelijke Kever Cabriolet is bij vele autoliefhebbers nog altijd enorm populair, niet het minst in Amerika. Met de nieuwe Beetle Cabriolet hoopt VW een even groot icoon te lanceren.

Prijs
NB
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

Volkswagen maakte gebruik van het salon van Los Angeles, in het zuiden van Californië, om de cabrioversie van zijn nieuwe Beetle voor te stellen. Net zoals de New Beetle Cabriolet geen exacte kopie was van zijn illustere voorganger, maar een herinterpretatie, is ook deze nieuwe Beetle Cabriolet weer een verdere evolutie. Voor deze kennismaking kregen we de kans om met de Beetle Cabriolet van downtown Los Angeles richting Santa Monica te treken, om de auto aan de tand te voelen in druk stadsverkeer, op de snelweg en op de kustweg.

Eerste vaststelling: de structuur is een stuk stijver dan die van zijn voorganger, zodat je qua weggedrag, maar ook qua com fort en interieurgeluiden nog maar weinig verschil merkt met zijn gesloten broer. Binnenin vinden we het al bekende dashboard met dezelfde bedieningsknoppen terug en een schakelaar voor de kap ter hoogte van de achteruitkijkspiegel. Even tijdens het rijden proberen: het dak gaat inderdaad snel open. Achterin zit je vrij comfortabel, maar met de kap dicht is het wel wat claustrofobisch.

Net als zijn coupébroer oogt de VW Beetle Cabriolet beter en sportiever dan zijn voorganger. Ook zijn rijgedrag werd dynamischer en hij is nu verkrijgbaar met een heel scala aan motoren, zodat er voor elk wat wils is. Het interieur werd ruimer en de stoelen zitten beter, zeker voorin, waar je ook sportstoelen kunt bestellen. Door de snelle werking van de kap zul je ze ook al sneller opengooien en dat is toch de essentie voor wie zo'n auto koopt (en er meer voor uitgeeft): zodra de weersomstandigheden het toelaten. Afgezien van dat 'detail' blijven de kenmerken van de gewone Beetle duidelijk behouden.

U kunt de Eerste Test van de VW Beetle Cabriolet nalezen in AutoGids 865 van 27/12/2012.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Beetle

De concurrenten