Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Achter de schermen / Terugblik 2021: de top en flop van Benoît Lays

Geschreven door Benoît Lays op 28-12-2021

De AutoGids-redactie blikt terug op het autojaar 2021. Welke auto was het persoonlijke hoogtepunt van medewerker Benoît Lays en welke wagen de grootste teleurstelling?

Wanneer we bij AutoGids een auto testen, doen we dat altijd vanuit onze filosofie van onafhankelijkheid, journalistieke ernst en objectiviteit. We maken er dan ook een punt van om onze persoonlijke voorkeuren opzij te schuiven en auto’s te beoordelen met hun do elpubliek in het achterhoofd. Maar één keer per jaar willen we wél onze persoonlijke stem laten horen. Vandaag is het de beurt aan medewerker Benoît Lays om terug te blikken op 2021.

TOP: Ferrari SF90 Assetto Fiorano

TOP: Ferrari SF90 Assetto Fiorano

Het testrijden van de beste Ferrari van het moment op het circuit van Fiorano, dat is een kinderdroom die uitkwam. Ik heb er wel even op moeten wachten, want inmiddels ben ik er 48. Ik had het voorrecht om zeven rondjes te rijden op deze mythische omloop, in het spoor van een officiële testrijder die liever niet treuzelt. Onderweg met 1.000 pk onder je rechtervoet, die flitsende acceleraties en die krachtige remmanoeuvres. Spelend met de Manettino op het stuur, die de elektronica regelt en dus de stuwkracht van de achterwielen. Je kan de Ferrari SF90 zelfs een groene jongen noemen, met zijn plug-inhybride aandrijflijn met drie elektromotoren. Momenteel is deze Assetto Fiorano zonder concurrentie.

FLOP: Volkswagen Golf GTI

FLOP: VW Golf GTI

In mijn jeugd was het logo met de drie magische letters synoniem met toegankelijke sportiviteit. Vandaag is dat logo een nutteloos marketinginstrument geworden, toch als ik het totale gebrek aan sensaties die de jongste VW Golf GTI biedt, afweeg tegenover mijn hooggespannen verwachtingen. Natuurlijk gebruikt Volkswagen de vandaag gebruikelijke trucs, maar ik zocht vruchteloos naar wat mechanisch karakter. Want de turbobenzine mist sprankel en het weggedrag blijft te steriel. De VW Golf R is plezanter, maar tegen welke prijs...

 

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten