Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Frankfurt 2019 / Volkswagen Passat GTE: meer rijbereik

Geschreven door Olivier Duquesne op 31-08-2019

De accu van de VW Passat plug-in hybride heeft 31 % meer capaciteit gekregen. Het gevolg daarvan is een elektrisch rijbereik van meer dan 50 km (WLTP) met 13 kWh reserve.

De Volkswagen Passat GTE berline en break hebben recht op een grotere batterij. Nu krijgen ze een batterij van 13 kWh (+ 31 %) die hen toelaat om meer dan 50 km te rijden in alle elektrische sereniteit. Volgens de WLTP-cyclus heeft de sedan een elektrisch reserve van 56 km. De break kan 54 km ver raken. Ter vergelijking: volgens de oude NEDC-standaard is de radius nu 70 km in plaats van 50 km. Dat moet meer dan volstaan om megasteden als Berlijn, Londen of Parijs te doorkruisen. De auto kan worden opgeladen via een stopcontact of met een wallbox. De accu wordt uiteraard ook opgeladen tijdens het rijden. De bestuurder heeft zelfs de mogelijkheid om te kiezen hoeveel energie hij wil behouden.

Verschillende modi

Zoals iedere plug-in hybride heeft de Passat ook verschillende rijmodi, afhankelijk van het gewenste rijgedrag en de noodzaak om een energiereserve aan te leggen. De Passat houdt het simpel en krijgt 3 instellingen: de E-mode (puur elektrisch), GTE-mode (sportief rijden met een maximaal vermogen van 218 pk, 400 Nm en een topsnelheid van 222 km/u) en een hybride-mode (automatisch overschakelen van de 115 pk sterke elektromotor naar de TSI van 156 pk). Op de Duitse snelwegen, bij snelheden over 140 km/u, zal de elektromotor ook een ondersteunde rol aannemen. Tot slot start de Passat GTE altijd in elektrische modus.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten