Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Volkswagen Passat facelift: vooral digitaal

Geschreven door Yeelen Möller op 06-02-2019

Volkswagen heeft zijn Passat na 4 jaar dienst een update gegeven. De grootste veranderingen zitten onderhuids, met nieuwe technologie en opgefriste motoren.

De 30 miljoenste Volkswagen Passat moet deze lente van de band rollen, en Volkswagen heeft ervoor gezorgd dat dit exemplaar een van de eersten wordt met de nieuwe snoet die het merk vandaag heeft onthuld. De vernieuwde Passat is langs buiten amper te onderscheiden van zijn voorganger: enkel de licht herwerkte lichten en bumpers geven het weg. De koplampen maken trouwens gebruik van VW’s IQ.LIGHT matrix-leds, die geïntroduceerd werden bij de Touareg. De grootste veranderingen zitten echter onderhuids.

Helemaal digitaal

Achter het stuur heeft nu ook de Passat een Digital Cockpit met extra functies. Maar ook op het stuur is er nieuws te vinden: er zijn voor het eerst bij Volkswagen capacitieve touch-knoppen te vinden op het stuurwiel. De materialen in het interieur zijn nu hoogwaardiger en op de middenconsole prijkt ook het nieuwe MIB3-infotainmentsysteem. Daarmee is de vernieuwde Volkswagen Passat nu altijd online. Daarnaast ondersteunt het systeem draadloze Apple CarPlay, maar ook Android-gebruikers worden niet in de steek gelaten: binnenkort zal je met bepaalde Samsung-modellen de Passat kunnen openen en sluiten.

Properder

Volkswagen gelooft nog steeds in het dieselverhaal en presenteert de 2.0 TDI Evo met 150 pk en 10 g/km minder CO2 dan zijn voorganger. Verder zijn er nog drie diesels (1.6 TDI 120 pk, 2.0 TDI 190 & 240 pk) en drie benzines (1.5 TSI 150 pk, 2.0 TSI 190 & 272 pk) in het gamma te vinden. De plug-in hybride GTE heeft nog steeds een 1.4 TSI gekoppeld aan een elektromotor voor een gecombineerd vermogen van 218 pk, maar de batterij is nu groter voor een elektrisch WLTP-rijbereik van 55 km (70 km NEDC). Alle motoren voldoen aan de Euro 6d-TEMP-standaard, de GTE voldoet zelfs aan Euro 6d.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten