Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 24965 - 31305€ | 131 - 142 g/km (WLTP) |
Volkswagen T-Cross
Met zijn 4,11 meter is de eind 2018 gelanceerde T-Roc misschien wel de échte kleine SUV in het Volkswagen-gamma – hij deelt trouwens zijn technische basis met de Polo. Het interieur zondigt door zijn vele harde en goedkoop ogende kunststoffen, maar dat maakt deze T-Cross goed met zijn binnenruimte en moduleerbaarheid. Zo beschikt hij sowieso over een verschuifbare achterbank, waarmee je het laadvolume kunt vergroten van 385 tot 455 liter. Door de achterbank neer te klappen komt een inhoud van 1.281 liter vrij, en om lange voorwerpen te vervoeren kun je dan nog de rug van de voorste passagiersstoel neerklappen. Onder de motorkap is de keuze beperkt tot drie benzinemotoren (de 1.6 TDI is al even verdwenen). Het aanbod begint bij de 1.0 TSI, een driecilinder die beschikbaar is met 95 en 110 pk, met daarboven de 1.5 TSI van 150 pk, altijd gekoppeld aan de DSG-bak die ook op de 110 pk-versie leverbaar is. Alle versies zijn voorwieltrekkers. De wegligging is in de eerste plaats geruststellend en efficiënt, maar niet echt speels. Ook het comfort laat wat steekjes vallen: de ophanging is aan de stugge kant en bij hoge snelheden komen snel stroomlijngeluiden opzetten. Zeker, er zijn frivoler ogende aanbiedingen in dit segment, maar rationeel gezien komt de Volkswagen T-Cross ijzersterk uit de hoek: hij biedt veel binnenruimte achterin en kan rekenen op een ruime en moduleerbare koffer. Ondanks de hoge basisprijs en enkele kunststoffen die de Volkswagen-naam onwaardig zijn, werpt hij zelfs een schaduw over de T-Roc, die duurder is, maar zeker niet ruimer.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.