Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150 A : Ook goed zonder 4Motion

je merkt nauwelijks dat de voorwielen al het werk doen.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Het moet gezegd worden: wanneer je met de Tiguan 1.4 TSI zonder 4Motion rijdt, merk je nauwelijks dat de voorwielen al het werk doen, met dank aan het evenwichtige rijgedrag en de voorbeeldige trekkracht. Toegegeven, de kans dat de voortrein ooit overmand wordt, is klein. De rechtstreeks ingespoten 1.4 TSI 150, die twee cilinders uitschakelt bij lage belasting, is op zich wel pittig genoeg, maar de compacte SUV is niet bepaald een pluimgewicht... Dat uit zich ook in het brandstofverbruik: de kleine turbomotor laat interessante verbruikscijfers optekenen, maar enkel wanneer je je rechtervoet in bedwang houdt en anticipeert. Zoals elke andere Tiguan kunnen we ook deze versie samenvatten met de woorden 'zachtheid' (aangename bediening, lineaire motor in combinatie met de uitstekende DSG), 'comfort' (voorkomende ophanging, maar toch strak genoeg voor een nauwkeurig rijgedrag) en 'rijplezier' (perfecte rijhouding, nauwkeurige en snedige stuurinrichting, reactief en dynamisch stuur). De rest is bekend: een opgewaardeerd interieur, een ruime koffer, een onberispelijke afwerking en een bijdetijdse veiligheidsuitrusting. Een perfecte balans? Ja, als VW de werking van zijn DSG tijdens het manoeuvreren wat zou verbeteren...

  • Rijplezier en rijcomfort
  • Combinatie motor-versnellingsbak
  • Verzorgde afwerking en geluiddemping
  • Steeds hoger prijskaartje
  • Soms schokkerige DSG
  • Verbruik loopt snel op

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Tiguan