Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene mobiliteit op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Volvo V40 XC D3

Volvo zet zijn Cross Country-traditie voort met zijn jongste model, de V40. Maar wat is nu feitelijk de meerwaarde van deze 'avontuurlijke' versie in vergelijking met de traditionelere variant?

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00/20

Overzicht :

De Cross Country staat dus op het platform van de gewone V40, met vooraan een McPherson-ophanging en achteraan een meerarmige as. Zijn bodemvrijheid werd daarentegen verhoogd met... 12 millimeter. Dat is niet zoveel, maar het is genoeg om hem een avontuurlijke look te geven. Het aanbod aan dieselmotoren is gebaseerd op dat van de gewone V40, met als basisversie een viercilinder, die D2 werd gedoopt (115 pk en 270 Nm), en verder een vijfcilinder in twee vermogensversies: de D3 (150 pk en 350 Nm) en de D4 (177 pk en 400 Nm). Aan benzinezijde neemt de Cross Country de T3 van de klassieke V40 niet over; hier doet de drukgevoede 1.6-viercilinder T4 (180 pk, 240 Nm) dienst als instapversie. Daarboven vinden we de dikke turbovijfcilinder T5, met zijn cilinderinhoud van 2,5 liter (254 pk, 360 Nm). Terwijl enkel de benzineversies (dus ook de T4, in tegenstelling tot wat Volvo ons oorspronkelijk meedeelde) als optie recht heb ben op vierwielaandrijving, zijn alle motoren, ook de diesels, verkrijgbaar met een automatische versnellingsbak. De T5 en de versies met vierwielaandrijving zijn trouwens standaard uitgerust met de zestrapsautomaat die als optie (2.000 euro) wordt aangeboden op de D3 en D4. De minder koppelrijke D2 en de T4 in combinatie met voorwielaandrijving kunnen dan weer (voor dezelfde prijs) worden gekoppeld aan de uitstekende gerobotiseerde bak met dubbele koppeling Powershift.

  • Bijzonder complete veiligheidsuitrusting
  • Uitzonderlijk comfort en steun voorstoelen
  • Zuinige, soepele en romig klinkende motor
  • Opmerkelijk schokdempingscomfort
  • Stijl en optiemogelijkheden
  • Look, afwerking en assemblage interieur
  • Hoge basisprijzen
  • Krappe instap achterin
  • Achterbank meer geschikt voor 2 dan voor 3
  • Verwarrende multifunctionele menuknoppen
  • Koffervolume, hoge laaddrempel
  • Toegang bergvak achter middenconsole

In dit artikel : Volvo, Volvo V40

Geschreven door op

De concurrenten