Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Volvo V70, XC70 en S80

Geschreven door Olivier Duquesne op 14-04-2011

Volvo frist zijn topmodellen - de V70, de XC70 en de S80 - op met nieuwe koplampen, vernieuwde infotainment- en veiligheidssystemen en motoren die minder CO2 uitstoten.

De zeer lichte facelift van de Volvo V70, XC70 en S80 is te herkennen aan nieuwe koplampen en een heringerichte middenconsole om het 5 of 7 duim grote controlescherm (Sensus genaamd) te kunnen huisvesten. De Zweedse constructeur heeft het systeem hoog in de console geplaatst zodat de bestuurder zijn ogen beter op de weg kan houden. Alle functies zijn te bedienen via knoppen op het stuur of net onder het kleurenscherm.

Nieuw in de veiligheidsuitrusting is de optionele voetgangersdetectie met automatische remfunctie. Hetzelfde geldt voor de adaptieve snelheidsregelaar ACC met botsingswaarschuwing. De Volvo V70, XC70 en S80 beschikken voortaan wel standaard over het City Safety, dat in de stad in staat is om de wagen te stoppen voor een obstakel. Het systeem kan de wagen volledig tot stilstand brengen of zijn snelheid fors verminderen.

Bij de diesels zijn de D3- en D5-vijfcilinders en de DRIVe-viercilinders herzien. De D3 met zijn twee liter cilinderinhoud behoudt zijn 163 pk en 400 Nm koppel, maar geniet wel van nieuwe turbo-afstellingen. De 2,5 liter grote D5 van zijn kant ziet het vermogen en koppel stijgen van 205 pk en 420 Nm tot respectievelijk 215 pk en 440 Nm. De 1,6-literviercilinderdiesel is voortaan beschikbaar in een Euro 5-versie met een vermogen dat stijgt van 110 naar 115 pk. Het maximumkoppel blijft 270 Nm bedragen. Met de manuele zesbak krijgen de motoren ook een stop-startsysteem mee. Al die wijzigingen dienen om het verbruik en de CO2-uitstoot te beperken, die naargelang de motor en versnellingsbak varieert van 119 tot 164 g/km.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten