Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Audi A3 Sedan

Om zijn bestseller nog op grotere schaal te kunnen slijten heeft Audi ook een drievolumeversie afgeleid van zijn middenklasser A3. Maar is die basiskoetswerkvorm nog wel van deze tijd?

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Het erg conventionele drievolumekoetswerk heeft nooit veel enthousiasme weten los te weken in het C-segment, dat van de middenklassers. We herinneren eraan dat het platform van de A3 Sportback, en dus dat van onze A3 Berline, dat van de jongste Golf is. Net als de vijfdeurs pakt de vierdeurs uit met een goede binnenruimte op de achterste zitplaatsen. We vinden er alle kwaliteiten in terug van de jongste generatie van de A3: een klassevolle afwerking en een geluiddemping en comfort van hoog niveau. Het 'premium'-label is dus niet overdreven. En nog prettiger is dat de esthetiek van de auto unaniem positief wordt onthaald. De A3 met drie volumes ziet er ook goed uit op de weg.

We konden de auto testen in de drie versies die bij de lancering verkrijgbaar zijn: twee benzines met de gerobotiseerde versnellingsbak S-Tronic en één manuele diesel, allemaal met drukvoeding en directe injectie, wat stilaan de regel wordt bij Audi, een van de modernste motorenbouwers. Het gaat om de 140 pk en 250 Nm sterke 1.4 TFSI met Cylinder On Demand-technologie (die de helft van zijn cilinders uitschakelt bij lage belasting), de 1.8 TFSI met 180 pk en eveneens 250 Nm en de diesel 2.0 TDI met 150 pk en 320 Nm. De 1.6 TDI 105 (met manuele zesbak of gerobotiseerde zevenbak), de 1.4 TFSI 125 (zonder cilinderuitschakeling) en de Quattro-overbrenging op de 2.0 TDI en 1.8 TFSI volgen in september.

De A3 'Limousine' zou wel eens succes kunnen hebben in een segment waar niemand een prestigemerk had verwacht. De auto beweert de hele wereld te interesseren, van de Verenigde Staten tot China, waar klanten verzot zijn op berlines. De toekomst zal uitwijzen of ze ook van compacte auto's houden.

U kunt de Eerste Test van de Audi A3 Berline nalezen in AutoGids 879 van 10/7/2013.

In dit artikel : Audi, Audi A3

Geschreven door op

De concurrenten