Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / 3 Compacte Premiummiddenklassers : Iedereen gelijk

De BMW 1-Reeks veranderde ingrijpend: om zowel economische als maatschappelijke redenen stapte hij over naar voorwielaandrijving. Daarmee zit hij voortaan op dezelfde lijn als zijn eeuwige rivalen, de Audi A3 en de Mercedes A-Klasse.

Overzicht :

BMW heeft zich voor zijn compacte gamma altijd opgeworpen als een atypische constructeur. En niet alleen vanwege het premiumgehalte van zijn producten, maar ook omdat het merk sinds 2004 met zijn 1-Reeks altijd trouw is gebleven aan achterwielaandrijving. Die bijzonderheid heeft hem veel achting opgeleverd, vooral bij de puristen, die vol lof waren over zijn rijplezier. Maar ook dit unieke kenmerk heeft zijn tijd gehad…

Nu BMW in dit segment voldoende marktaandeel heeft gesprokkeld bij de massaconstructeurs, lijken de meerkosten voor een dergelijke architectuur niet echt meer verantwoord. Temeer omdat onderzoek heeft uitgewezen dat maar heel weinig eigenaars van een 1-Reeks weten via welke as hun auto wordt aangedreven. Reden genoeg voor het merk om het geweer van schouder te veranderen en zich aan te passen aan de aandrijvingsarchitectuur van de eveneens Duitse concurrentie, met de Audi A3 en de Mercedes A-Klasse op kop. Een operatie die niet eens zo complex moet geweest zijn, aangezien BMW kon vertrekken van het UKL-platform, dat ook al gebruikt wordt door het Mini-gamma.

Geschreven door op