Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW 225xe Active Tourer : Uitstekende plug-inhybride

Geschreven door Gaetan Philippe op

De Active Tourer, de eerste voorwieltrekker van BMW, meet zich het jongste hybridesysteem met benzine- en elektromotor aan om deze technologie – meer dan zijn duurdere stalgenoten – binnen het bereik van een breder publiek te brengen.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.32 /20

Nadat BMW zich enkele jaren terug met de ActiveHybrid-familie (waarvan vandaag alleen nog de 5-Reeks in de catalogus overblijft) aan de full hybrid waagde, heeft het merk zich sinds kort resoluut op de oplaadbare hybridetechnologie gestort. Na de i-modellen en de X5 40e – en in afwachting van de 330e en 740e – lanceert het Beierse merk nu zijn instaphybride, de 225xe Active Tourer. Bij de overgang van BMW’s klassieke hybrides naar plug-inexemplaren werd de energiecapaciteit van de lithiumbatterij ten minste verzesvoudigd, van 1,35 kWh (ActiveHybrid5) naar 7,7 kWh (225xe, 330e) of zelfs 9 kWh (X5 40e). Tegelijk werd het vermogen van de elektromotor verdubbeld of, in het geval van de 225xe en 330e, ten minste met 60 procent verhoogd. 

Dat alles eist uiteraard zijn tol voor het gewicht van de auto en zijn algemene prestaties, terwijl het deze deels elektrische modellen nóg duurder maakt. Maar er is ook een andere kant aan het verhaal: een oplaadbare hybridemotor is voor een autoconstructeur de beste manier om de normuitstoot te verlagen – in theorie dan toch, want de emissietests zijn niet alleen hopeloos voorbijgestreefd, maar ook onverantwoord gunstig voor plug-inhybrides.

  • Rijcomfort, rijgemak
  • Prestaties in hybride en elektrische modus
  • Verbruik (met opgeladen batterijen)
  • Betere prestaties dan 218i A
  • Compacte en ruime monovolume
  • Elektrisch rijbereik in de stad
  • Geen brandstofbesparing zonder opladen
  • Trekhaak niet gehomologeerd
  • Aanzienlijk meergewicht t.o.v. 218i
  • Beperkte brandstoftankinhoud
  • Elektromotor niet meer actief boven 125 km/h

In dit artikel : BMW, BMW 2 Reeks

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars