Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Dacia Logan & Sandero

Na een carrière van acht en vijf jaar ondergingen de Dacia's Logan en Sandero een flinke update qua comfort, uitrusting en looks, in die mate dat het lowcoststatuut er niet langer van afstraalt.

Prijs
NB

Een goed recept hoeft niet te worden aangepast. Daarom blijft Dacia voor de nieuwe Logan en Sandero het M0-platform gebruiken (dat van de Renault Clio III en Modus), al gaat het om de geëvolueerde versie zoals die recent werd geïntroduceerd door de Lodgy en de Dokker. Gedaan met de hoekige vormen, voortaan hebben rondere en elegantere lijnen de overhand. Binnenin vond eveneens een kleine revolutie plaats: het nieuwe dashboard ziet er helemaal niet meer lowcost uit, terwijl ook de keuze van de materialen er duidelijk op vooruitging. Die stoelen zelf evolueerden daarentegen niet. En dat is een beetje jammer.

Op de weg lijken de Logan en Sandero een metamorfose te hebben ondergaan. Zo is de geluiddemping nu inderdaad behoorlijk, zeker met de kleine 0.9 TCe, terwijl het interieur dat van een volwaardige veelzijdige stadsauto is. Nog goed nieuws is dat er niets meer aan te merken is op het weggedrag van beide modellen. De Logan en Sandero rijden vrij nauwkeurig en laten zich bij alle snelheden makkelijk mennen dankzij een feilloze schokdemping die bovendien de inzittenden vrijwaart van vervormingen in het wegdek.

“Waar zit hier het addertje onder het gras?” Die gedachte kwam spontaan in ons op tijdens de kennismaking met de nieuwe Logan en Sandero, die ondanks hun Dacia-logo niets goedkoops meer uitstralen. Natuurlijk is hun ontwerp nog altijd zo eenvoudig mogelijk, maar beide modellen evolueerden intelligent met hun tijd mee en ontzeggen hun gebruikers niet langer essentiële uitrusting (snelheidsregelaar, navigatie, ESP, laterale airbags) of een afwerking die naam waardig. Dat alles rechtvaardigt zeker een prijsstijging met 500 euro...

In dit artikel : Dacia, Dacia Sandero , Dacia Logan

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker