Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Honda Accord

In 2002 toonde Honda met zijn Accord hoe een Japanse reisberline hoort te zijn. Zijn opvolger bouwt natuurlijk voort op diezelfde basis, maar legt de lat nu nog wat hoger.

Met de Accord was Honda destijds de eerste constructeur die een voorwieltrekker met een zelfdragend koetswerk voorzag van een voorwielophanging met boven elkaar liggende driehoeken. Sindsdien heeft dat recept school gemaakt. De Accord intro duceerde (begin 2004) de eerste volledig door Honda ontwikkelde turbodieselmotor, wat nu nog altijd beschouwd wordt als een fluwelen revolutie bij deze motorbouwer, die traditioneel gekant was tegen de idee van zelfontbranding. Honda maakte er echter een erezaak van om te tonen dat het deze manier van voeding meteen perfect beheerste, en lanceerde niets minder dan de zachtste dieselmotor op de markt. Aan de genen van de Accord werd niet geraakt voor deze nieuwe generatie, die in alle richtingen groeide, al heeft dat geen invloed op het koffervolume (noch voor de vierdeurs, noch voor de break).

In dit artikel : Honda, Honda Accord

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars