Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Jaguar XJ 2.0 I4 TI & V6 3.0 SC

Geschreven door Tony Verhelle op

Met de introductie van twee nieuwe, kleinere benzinemotoren in de XJ, die goede prestaties koppelen aan een lager verbruik, wil Jaguar het aanbod uitbreiden en zijn marktaandeel verhogen.

Jaguar XJ 2.0 I4 TI & V6 3.0 SC #1
Prijs
NB

De grote XJ bijt de spits af van de vernieuwings- en uitbreidingsoperatie voor het volgende modeljaar, maar zal op de voet worden gevolgd door de XF (berline en Sportbrake), terwijl van beide modellen tegen begin volgend jaar ook nog vierwielaangedreven versies beschikbaar moeten komen. In het XJ-gamma verdwijnt de vroegere basisbenzinemotor, de 5.0-V8 van 385 pk. Hij wordt vervangen door een (via compressor) drukgevoede V6 van drie liter met 340 pk.

Daaronder komt nu een echte instapversie dankzij een (via turbo) drukgevoede tweeliter- viercilinder met 240 pk. De topversie met de vijf liter grote compressor- V8 (510 pk) en de dieselversie met 3.0-V6 (275 pk) blijven behouden. De twee nieuwe motoren moeten volgend jaar al de helft van de productie uitmaken, niet in het minst door de belangstelling ervoor in de zogenaamde BRIC- of groeilanden.

In dit artikel : Jaguar, Jaguar XJ

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker