Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.
Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken
Overzicht :
De jongste jaren hebben de compacte en zelfs de kleine SUV’s enorm opgang gemaakt. Velen dachten dat dit ten koste zou gaan van de fullsize modellen, maar het tegendeel is waar. Zeker in de hogere regionen van de grote SUV’s is het tegenwoordig drummen geblazen. Ook elke prestigeconstructeur wil zijn deel van deze zeer lucratieve koek. Dat is de reden waarom we in het recente verleden al de Bentley Bentayga zagen arriveren en er binnenkort zelfs een Rolls-Royce Cullinan komt. Het is ook de verklaring voor modellen als een Jaguar F-Pace of een Alfa Romeo Stelvio.
Uit dezelfde stal als die laatste komt de Maserati Levante, de eerste SUV van dit iconische merk dat deel uitmaakt van de Fiat-groep. Het doel moge duidelijk zijn: terwijl de Italiaanse autobouwer tot dusver zo’n 30.000 auto’s per jaar sleet, wil het dat aantal met de Levante gewoon verdubbelen. Om maar te zeggen hoe belangrijk deze markt is voor een dergelijke constructeur. We kozen voor de dieselversie omdat die in dit segment toch nog altijd belangrijk is, en zagen als (sportieve) prestigeconcurrenten de Porsche Cayenne – die wel op zijn laatste benen loopt – en de Range Rover Sport.
In dit artikel : Maserati, Maserati Levante , Porsche, Porsche Cayenne , Land Rover, Land Rover Range Rover Sport
