Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / MG 5 Standard Range (2022) - in detail

Geschreven door Steven Appelmans op

De MG 5 is de allereerste échte elektrische break. Is daarmee alles gezegd of scoort deze gezinsgerichte EV ook elders punten? Wij trokken een week op pad met de Standard Range, de versie met de meest bescheiden batterij.

37.385 €
  • Score redactie 15.85 /20

Zeggen dat ze bedrijvig zijn bij MG, is een understatement van jewelste. Van enkel de ZS EV – de compacte cross-over waarmee het Chinese merk met Engelse roots zijn rentree vierde op het salon van Brussel in 2020 – ging het op twee jaar tijd naar een vrijwel volwaardige portfolio met vier modellen. De jongste telg van het merk is ineens ook de vreemde eend in de bijt – bij MG en bij uitbreiding bij de voltallige EV-gilde. Anders dan de meer gebruikelijke SUV-vorm verpakt de 5 zijn batterijen namelijk in een breaksilhouet, waarmee hij ineens de eerste is in zijn soort. Een keuze die wel de vraag doet rijzen waarom nu pas een constructeur zich aan een dergelijke koetsvorm waagt voor een elektrische auto? Met andere woorden, waar zitten dan de compromissen?

Foto’s: Jeroen Peeters

  • Veel waar voor je geld
  • Comfortabel gedempt
  • Zeer zuinig
  • Knullige missers qua elektronica-uitrusting
  • Relatief kleine koffer
  • Niet de meest dynamische

In dit artikel : MG, MG MG5

Journalist AutoGids/AutoWereld

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker