Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Peugeot 308 SW 1.2 e-THP 130

Een klein jaar na de introductie van de huidige Peugeot 308 wordt het gamma uitgebreid met de breakversie SW, die meteen ook een nieuwe drukgevoede 1.2-driecilinder op benzine mag inwijden.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.26 /20

Overzicht :

Het spreekt vanzelf dat de breakversie zijn onderstel deelt met de gewone 308, maar de SW is toch zomaar eventjes 33 centimeter langer dan de berline. 'Slechts' 22 centimeter daarvan is toe te schrijven aan de verlenging van de achteroverhang - de klassieke manier om een break te maken - en 11 centimeter gaat naar de wielbasis. Nochtans gaat die vergroting niet ten koste van een gewichtstoename. Tegenover het oude platform waarop de vorige 308 SW stond, is het EMP2 zo'n 70 kilogram lichter en nog eens zoveel werd bespaard door een beroep te doen op lichtere materialen (met onder meer een motorkap en voorste spatborden van lichtmetaal en een achterklep van kunststof). Het onderstel is vergelijkbaar met dat van die berline, met McPherson-veerpoten en onderste driehoeken vooraan en een torsieas met overlangse geleidingsarmen achteraan. Dat maakt dat de SW een praktisch vlakke laadvloer kan aanbieden, met grote laadvolumes, gaande van minimaal 610 tot maximaal 1.660 liter bij neergeklapte achterbank.

  • Aangename krachtbron, zeer redelijk verbruik
  • Binnenruimte, functionaliteit
  • Veilig en plezierig weggedrag
  • Rijgemak- en rijcomfort
  • Verzorgde aankleding en afwerking
  • Schappelijke optieprijzen
  • Redelijk grote buitenmaten voor het segment
  • Opstelling stuur en instrumenten
  • Ergonomie aanraakscherm
  • Beperkend optiebeleid
  • Iets te rechte achterbankleuning
  • Versnellingsbakbediening kan nog beter

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 308

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens Peugeot

Nieuwe peugeot in stock

Tweedehands Peugeot

Tweedehands peugeot

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars