Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Porsche Macan : Mag het wat meer zijn?

Geschreven door Tony Verhelle op

De bestseller van het iconische merk uit Zuffenhausen krijgt een facelift, met ook gevolgen voor het motorpalet. Wij testten de nieuwe basisversie met tweeliter-turbo. Biedt die nog altijd het zo dierbare Porsche-rijplezier?

73.696 €
  • Score redactie 15.48 /20
SUV DAYS op 11 en 12 mei 2019

Ontdek, samen met onze redactie, gratis meer dan 30 SUV's

Meer over het evenement >>

De voorbije weken en maanden is alle Porsche-aandacht nagenoeg naar de nieuwe 911 gegaan. Nochtans is niet die 911 de bestseller van het Porsche-gamma, maar wel de Macan. Porsches kleinste SUV kwam er enkele jaren na de Cayenne, de auto die Porsche indertijd van de ondergang redde. Van bij zijn introductie vier jaar terug deed de Macan zijn grote broer de baard af, en ondertussen zijn er zo’n 350.000 exemplaren van verkocht. De Macan verkoopt bijna dubbel zoveel als de Cayenne en in 2017 ging het om haast 100.000 stuks (97.202 om precies te zijn). En in de eerste negen maanden van vorig jaar werden er meer Macans verkocht dan alle 911’s, Caymans en Boxsters samen. Om maar te zeggen hoe belangrijk deze auto is voor het merk, ook al gaat het ‘maar’ om een SUV.

Na vijf jaar krijgt de Macan nu een facelift. Vanzelfsprekend horen daar uiterlijke verfijningen bij. De neus onderging kleine wijzigingen, met onder meer hertekende bumpers en ledkoplampen die nu standaard zijn. Aan de zijkant heb je nog altijd de kunststof inzetstukken in de deuren die je ook in koolstofvezel kunt hebben, maar waarom die daar zitten, is ons een raadsel. De achterkant onderging de grootste wijziging, omdat die zich wilde aligneren op de nieuwste Porsches, met een doorlopende lichtband en daaronder in grote letters de naam ‘Porsche’. Binnenin werd vooral het dashboard bijgewerkt: de luchtinlaten moesten (naar onderen) verhuizen omdat het 7 duim grote multimediascherm nu een touch­screen van 10,9 duim is geworden. Maar je zit nog altijd relatief laag in een Macan gezien zijn SUV-inborst, met een vrij majestueus dashboard voor je.

  • Zeer goede, veilige wegligging
  • Levendigheid, rijplezier
  • Hoogstaand comfort (met luchtvering)
  • Interieursfeer, afwerking
  • Uitstekende PDK-bak
  • Exuberante prijzen
  • Verbruik kan oplopen
  • Onoverzichtelijk koetswerk
  • Eigenlijk een vierzitter
  • Gierig garantiebeleid

In dit artikel : Porsche, Porsche Macan

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker