Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Rolls-Royce Ghost EWB

Geschreven door Tony Verhelle op

Van bij de lancering van de Rolls-Royce Ghost in 2010 was duidelijk dat er een verlengde versie zou komen. Nu die EWB er is, kan hij de concurrentie aangaan met de net even grote Bentley Mulsanne.

378.125 €

Het achtervoegsel EWB staat voor Extended Wheelbase en deze Ghost is inderdaad een (relatief bescheiden) 17 centimeter langer dan de gewone Ghost als gevolg van een verlenging van de wielbasis. Alles wat zich daarvoor en -achter bevindt, bleef identiek. Met zijn toch wel indrukwekkende 5,57 meter lengte is de Ghost EWB net een halve centimeter korter dan een Mulsanne, die zich bovendien ook in hetzelfde prijssegment situeert. Het zal dus niemand verwonderen dat die Bentley de eerste (en nagenoeg enige) concurrent is, én dat deze EWB het meest zal worden besteld in de zogenaamde groeilanden.

De Ghost EWB werd vorig jaar voorgesteld, op het autosalon van Sjanghai, en wordt uiteraard ook grotendeels met de hand vervaardigd, op dezelfde lijn in het Engelse Goodwood, waar de normale Ghost van de band rolt (als je dat in dit geval zo mag noemen). In vergelijking met die laatste krijgt hij ook een panoramisch dak (een gratis optie, want je kunt hem ook zonder bestellen) en nog enkele andere kleine details die in dit geval standaard zijn.

In dit artikel : Rolls-Royce, Rolls-Royce Ghost

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker