Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Toyota Camry 2.4 VVT-i/A & 3.0 V6

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Japanse constructeur Toyota heeft zijn grote Camry altijd al met het oog op de Amerikaanse markt ontworpen. Toch wist deze berline ook op het Oude Continent een discrete carrière uit te bouwen.

De Camry ondergaat een generatiewissel zonder radicaal van koers te veranderen. Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan slaat hij bijzonder goed aan, maar bij ons zal hij ongetwijfeld minder populair zijn. Deze superklassieke berline, die tien jaar geleden veel “Europeser” was, wordt in de loop der generaties ook meer America minded, ondanks de aanpassingen die worden doorgevoerd. De bijzonder lange Camry (van bijna 5 meter) krijgt zware, maar betrouwbare motoren onder de kap, zit stevig in elkaar en is rijkelijk uitgerust. Alleen is zijn prijskaartje niet bijzonder voordelig. Deze Japanner zal het met andere woorden moeilijk hebben om het op te nemen tegen de Duitsers en zelfs de Fransen (zoals de Renault Vel Satis en Peugeot 607), die hij enkel op de tweedehandsmarkt zal kunnen kloppen. En we blijven het herhalen: zonder dieselmotor in het aanbod hoef je in onze contreien niet te hopen op een groot commercieel succes.

In dit artikel : Toyota, Toyota Camry

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker