Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Volkswagen Beetle

De Volkswagen Beetle-saga gaat voort. De tweede generatie wil een getrouwere interpretatie zijn van het origineel. Al betekent dat niet dat het 'volkse' aspect opnieuw benadrukt wordt...

Prijs
NB

De nieuwkomer wordt op onze markt losgelaten in november. Het nieuwe model plaatst de bestuurder opnieuw op de eerste rij, achter een fijn, verticaal dashboard, dat aan passagierszijde voorzien kan worden van een extra opbergbakje met een deksel dat naar boven opengaat, zoals in de oorspronkelijke Kever. Overigens zijn de opbergmogelijkheden, op het bakje voor de versnellingspook na, sowieso weinig talrijk. Het nieuwe model is echter niet alleen luxueuzer, maar ook praktischer geworden. De Beetle is weliswaar nog altijd een strikte vierzitter, maar nu kunnen achterin twee volwassenen zitten zonder elkaar met de ellebogen te raken of hun nek te hoeven buigen, dankzij de grotere hoofdruimte.

Tijdens deze kennismaking was alleen de topversie 2.0 TSI met DSG beschikbaar. De rijhouding is ideaal en de koetswerkomtrekken zijn (iets) makkelijker in te schatten dan voordien. Van bij de eerste meters stellen we de stijfheid van het koetswerk en het snedige weggedrag op prijs. De elektromechanisch bekrachtigde stuurinrichting is nauwkeurig en het onderstel (op deze versie met een meerarmige achteras) blijkt bijzonder efficiënt, zonder ooit instabiel te zijn. Wel had wat meer aandacht besteed mogen worden aan het rijcomfort: het wegcontact van de Beetle is aan de harde kant. Het ronde koetswerk wekt op de snelweg nog altijd wat stroomlijngeluiden op.

De tweede generatie van de (New) Beetle knoopt opnieuw aan bij de stijl van de oorspronkelijke Kever en brengt een dosis vrolijkheid in het verkeer. Hij werd ook leuker om mee te rijden en je kunt er nu comfortabel met zijn vieren in zitten. En hoewel het model niet opnieuw 'volks' werd, is het toch minder elitair dan zijn voorganger. In Duitsland bedraagt zijn vanafprijs 17.000 euro, 1.000 euro minder dan voor een Golf. Bij ons zou de basisprijs eerder rond de 18.500 euro schommelen, maar dat weten we pas met zekerheid komende herfst.
 

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Beetle

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars