Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Tuning / Audi Sport Performance Parts: van de racerij naar serieproductie

Geschreven door Jean-François Christiaens op 13-07-2017

Met zijn afdeling Performance Parts stapt Audi Sport een nieuwe marktniche binnen: officiële “tuning” voor de krachtigste Audi’s die vandaag te koop zijn. De R8 en de TT RS openen de dans.

“Met Audi Sport Performance Parts betreden we een nieuw marktsegment” kondigde zopas Stephan Winkelmann aan, de directeur van Audi Sport. Deze afdeling zal verschillende zowel aerodynamische als technische onderdelen aanbieden die de prestaties van de sportwagens van Audi nog verbeteren. In een eerste fase omvat de catalogus onderdelen voor de R8 en de TT RS. Maar dat aanbod zou op korte termijn worden uitgebreid met andere sportieve modellen uit het Audi-gamma. “De ervaring die we de voorbije jaren hebben opgedaan in het bouwen van sportwagens wordt geïntegreerd in ieder nieuw onderdeel dat we aanbieden. Daar komt nog onze expertise bij in de racerij, wat tot nader order nog altijd de beste testbank is voor in serie geproduceerde onderdelen”, verduidelijkte Stephan Winkelmann nog.

100 kg meer neerwaartse druk

De catalogus van Audi Sport Performance Parts zal vier grote domeinen afdekken: ophanging en remmen, uitlaatsystemen, koetswerk en interieuraankleding. Zo staan in de catalogus van de R8 onder meer lichtere remmen die ook minder gevoelig zijn voor fading, maar ook aerodynamische hulpmiddelen die 100 kg meer neerwaartse druk leveren bij 330 km/u (en die de neerwaartse druk bij 150 km/u al verdubbelen)… Op het uitgebreide programma voor de TT RS staan onder meer een Akropovic-uitlaat vervaardigd uit titanium, maar ook afstandsstangen in met carbon verstevigde kunststof voorzien voor waar normaal de achterstoelen staan. Deze ingreep maakt de auto lichter (-20 kg) en verhoogt de torsiestijfheid. Kortom, hier kunnen de racepiloten met ambitie die de prestaties van hun R8 of TT RS wat nipt vinden hun hart helemaal aan ophalen!

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten