Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Jaguar XKR-S Cabriolet

Geschreven door Olivier Duquesne op 16-11-2011

De supersportieve Jaguar XKR-S Cabriolet levert geen half werk: zijn drukgevoede V8 blaast er liefst 550 pk uit. Het zeer expressieve koetswerk heeft bovendien een belangrijke aerodynamische functie.

De in Los Angeles voorgestelde Jaguar XKR-S Cabriolet neemt de drukgevoede AJ-V8 benzinemotor van de derde generatie over uit de XKR-S Coupé. De vijfliter levert 550 pk (405 kW) en 680 Nm. Hij drijft de achterwielen aan via een zestrapsautomaat, terwijl een actief differentieel de trekkracht optimaliseert. De cabriolet katapulteert zichzelf naar 100 km/h in 4,4 seconden en stormt verder tot 300 km/h. Voor een passende soundtrack zorgt een actief uitlaatsysteem.

De hypersportieve cabriolet kan rekenen op een herwerkte ophanging. Het aluminium koetswerk zou garant moeten staan voor voldoende structuurstijfheid. De luchtinlaten zitten lager en zijn groter. De neus wordt gedomineerd door een bumper met complexe lijnen in de vorm van een hangsnor. Achteraan staat op het kofferdeksel een enorme spoiler met inzetstukken in koolstofvezel en op de zijkant van de auto zijn gestroomlijnde schorten gemonteerd. Al die opsmuk is er niet om esthetische redenen, maar kwam er na zorgvuldige studies in een windtunnel, met als bedoeling de stabiliteit te vergroten.

De stoffen kap gaat open in 18 seconden. De specifieke leren stoelen hebben geïntegreerde hoofdsteunen en raceharnassen en zijn zijdelings verstevigd. Ze zijn verwarmd en kunnen elektrisch in zestien richtingen worden versteld. Voor de neus van de coureur staat een nieuw, multifunctioneel leren stuurwiel en hij trapt op pedalen in roestvrijstaal. Meer ervaren bestuurders zullen blij zijn met de Track Mode-stand van de stabiliteitscontrole DSC, die de interventiedrempel fors verlaagt. Bovendien zijn de remmen overgedimensioneerd, met vooraan schijven van 380 millimeter en achteraan van 376 millimeter.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten