Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden & premières / Mazda in Genève met nieuwe CX-5 en facelifts

Geschreven door Olivier Duquesne op 07-03-2017

De nieuwe generatie van de Mazda CX-5 beleeft zijn Europese debuut in Genève. Op de stand van de constructeur ontdekken we ook twee opgefriste modellen: de 2 en de CX-3.

De nieuwe Mazda CX-5 steekt de Atlantische Oceaan over. De tweede generatie van de compacte SUV uit Hiroshima, die al werd voorgesteld in Los Angeles, landt op Europese grond. Bij ons is hij wat lager dan in de Verenigde Staten. Zo is hij 1.675 millimeter hoog. Hij is 5 millimeter korter (4.550 millimeter) en 35 millimeter lager voor een 5 millimeter groter achterspoor. We krijgen in Europa op benzine de keuze tussen twee SkyActive-G's, een van 2,0 liter met 160 of 163 pk en voor- of vierwielaandrijving, en een van 2,5 liter met 192 pk en vierwielaandrijving. Op diesel is de CX-5 beschikbaar met de SkyActive-D 2.2 van 150 of 175 pk (enkel met vierwielaandrijving).

Facelift CX-3

De CX-3 ondergaat wat retouches in Genève. Zijn facelift brengt een nieuw stuurwiel en dashboard met kleurenscherm in plaats van een monochroom display. Op technisch vlak wordt hij uitgerust met het G-Vectoring Control (GVC) dat het motorkoppel aanpast in functie van de stuurhoek. De vierwielaangedreven versies krijgen voortaan i-Activ. De ingenieurs hebben verder de ophanging en de schokdempers herwerkt. Onder de motorkap ligt de SkyActiv-D 1.5 met 105 pk en de SkyActiv-G 2.0 met 120 of 150 pk. Verder wordt de CX-3 veiliger dankzij elektronische rijhulpsystemen zoals de automatische noodremhulp met voetgangerdetectie via een camera.

Opgefriste 2

Ook de kleine 2 krijgt G-Vectoring Control, een nieuw stuurwiel en het nieuwe led-scherm. De ingenieurs uit Hiroshima hebben hem bovendien stiller gemaakt aan boord en ze hebben de afwerking verbeterd. En ten slotte zijn onder de voorstoelen warmeluchtbuizen gemonteerd voor meer comfort voor de passagiers achterin. Aan de buitenkant is de klassieke antenne vervangen door een haaienvin. Wanneer je achteruit rijdt, kan de 2 automatisch remmen als hij een obstakel detecteert. Modeljaar 2017 is uitgerust met de 1.5-benzine en -dieselmotoren die standaard met het stop-startsysteem iStop worden geleverd.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten