Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Renault Mégane R.S. Trophy: 300 pk onder de motorkap

Geschreven door Olivier Duquesne op 19-07-2018

Als opgewaardeerde versie van de Renault Mégane R.S. met het Cup-chassis, erft de Mégane R.S. Trophy een krachtigere motor. Hij onderscheidt zich onder andere door zijn remmen en zijn speciale banden.

Met 300 in plaats van 280 pk is de Renault Mégane R.S. Trophy nog atletischer. De winst van 20 pk uit de 1,8 liter-turbo wordt bereikt via keramische lagers in de turbo en een nieuwe uitlaatlijn. De motor, die 420 Nm levert, kan worden gekoppeld aan een manuele versnellingsbak of een gerobotiseerd EDC-exemplaar. De ingenieurs van het merk met de diamant blijven trouw aan het Cup-chassis. Dat beschikt over een verstevigde ophanging, een Torsen-sperdifferentieel en vierwielsturing. Daarnaast krijgt de R.S. Trophy remmen met vooraan schijven uit een composietmateriaal. De speciale 19-duimsvelgen huizen ‘high-performance’ Bridgestone-banden. Aan boord kan de sportieve sfeer optioneel worden versterkt met een nieuwe generatie Recaro-kuipzetels, bekleed met Alcantara. De Trophy behoudt wel de belangrijke elementen van de R.S.: Multi-Sense om de rijmodus te kiezen en het systeem om de telemetrie en andere data te verzamelen.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten