Met 300 in plaats van 280 pk is de Renault Mégane R.S. Trophy nog atletischer. De winst van 20 pk uit de 1,8 liter-turbo wordt bereikt via keramische lagers in de turbo en een nieuwe uitlaatlijn. De motor, die 420 Nm levert, kan worden gekoppeld aan een manuele versnellingsbak of een gerobotiseerd EDC-exemplaar. De ingenieurs van het merk met de diamant blijven trouw aan het Cup-chassis. Dat beschikt over een verstevigde ophanging, een Torsen-sperdifferentieel en vierwielsturing. Daarnaast krijgt de R.S. Trophy remmen met vooraan schijven uit een composietmateriaal. De speciale 19-duimsvelgen huizen ‘high-performance’ Bridgestone-banden. Aan boord kan de sportieve sfeer optioneel worden versterkt met een nieuwe generatie Recaro-kuipzetels, bekleed met Alcantara. De Trophy behoudt wel de belangrijke elementen van de R.S.: Multi-Sense om de rijmodus te kiezen en het systeem om de telemetrie en andere data te verzamelen.
HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum