Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Genève 2015 / Salon van Genève 2015: Toyota Avensis, nieuwe dieselmotor

Verwachte lancering : 15-11-2015

Geschreven door Olivier Duquesne op 11-03-2015

De Toyota Avensis laat in Genève zijn bijgewerkte snoet zien, maar krijgt ook nieuwe dieselmotoren. De facelift heeft eveneens betrekking op het interieur.

Toyota heeft de Avensis grondig herwerkt voor het salon van Genève (dat nog loopt tot 15 maart). Het radiatorrooster werd onder handen genomen om te beantwoorden aan de nieuwe stijltaal van het merk, terwijl ook de koetswerkdrempels en de velgen van 17 of 18 duim herwerkt werden, net als de achterpartij, die lichtblokken met leds kreeg. Dat alles heeft wel als gevolg dat de Avensis 40 millimeter langer wordt. In het interieur werd het dashboard opgefrist, met een middenconsole apart van de middentunnel. Voor de veiligheid van de inzittenden hebben alle versies recht op het Toyota Safety Sense, dat onder andere een botswaarschuwing met remfunctie omvat.

Onder de motorkap van zowel de berline als de break vinden we een 1.6 D-4D van 112 pk die de huidige tweeliter vervangt, maar ook een nieuwe 2.0 D-4D met 143 pk als opvolger van de huidige 2.2. Daarmee haalt de Avensis een topsnelheid van 200 km/h. Deze nieuwe tweeliter wordt gecombineerd met een stop-startsysteem, waardoor zijn normverbruik beperkt blijft tot 4,5 l/100 km (CO2-uitstoot van119 g/km). De 16 doet natuurlijk beter, met 4,1 l/100 km en 108 g/km. Verder wordt het onderhoudsinterval verlengd, meer bepaald tot 20.000 kilometer. Ook de benzinemotoren werden aangepast aan de normen, waardoor zowel de 1.6 van 132 pk als de 1.8 van 147 pk en de - in België niet verkrijgbare - 2.0 van 152 pk tot 11 procent minder verbruiken over de normcyclus. Ten slotte werd ook de CVT-automaat verbeterd.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten