Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Czinger 21C is de Koenigsegg Regera te snel af

Geschreven door Klaas Janssens op 21-02-2020

De Koenigsegg Regera doet de 0-400-0 km/u-sprint in 31,5 seconden. Deze Czinger 21C zou nog een stuk sneller zijn.

0 tot 100 km/u in 1,9 seconden en een topsnelheid van 432 km/u. In 29 seconden van 0 naar 400 km/u en weer naar 0. De prestaties die Czinger opgeeft voor de 21C zijn om van te duizelen. Als de hybride hypercar die cijfers kan waarmaken, hebben constructeurs zoals Bugatti, Hennessey en Koenigsegg er plots een te duchten concurrent bij. De 21C wordt aangedreven door een midscheeps gemonteerde en aan een sequentiële zevenbak gehangen V8-biturbo met een cilinderinhoud van 2,88 liter en een maximum toerental van 11.000 opm. De benzinemotor drijft de achterwielen aan, de elektromotoren nemen elk een voorwiel voor hun rekening, wat resulteert in een systeemvermogen van 1.250 pk. Niet slecht voor een sportwagen die nauwelijks 1.250 kilogram op de weegschaal zet.

Hoewel de 21C nog niet op de markt is, plant de Californische constructeur reeds een extra variant van de hybride hypercar. Dat wordt de zogeheten "Lightweight Track Configuration", waarvan het totaalgewicht verder gedrukt wordt tot 1.218 kg. Extra spoilerwerk zou ervoor zorgen dat deze variant 790 kg aan downforce ontwikkelt bij 250 km/u, waardoor de topsnelheid logischerwijs zakt van 432 naar "slechts" 380 km/u. 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten