Zoeken

Mercedes Intelligent Drive


Telex

De nieuwe Mercedes S-Klasse, die in het najaar van 2013 wordt gepresenteerd, pakt uit met een breed scala van nieuwe comfort- en veiligheidstechnologie, verzameld onder de noemer 'Intelligent Drive'.

19-11-2012

Ook over dit onderwerp

Prijzen & opties

Prijzen Mercedes-Benz
Kenmerken Mercedes-Benz

Reviews & test

Tests Mercedes-Benz
Advies van de gebruikers Mercedes-Benz (1128)

Annbod & merk

Zoekertjes tweedehands Mercedes-Benz (910)
Alles over Mercedes-Benz
News Mercedes-Benz

Om zich een panoramisch zicht van 360 graden rondom te verschaffen maakt het nieuwe vlaggenschip van Mercedes gebruik van niet minder dan 12 ultrasone sensoren (4 vooraan, 4 achteraan, 2 links en 2 rechts), 6 radars (3 vooraan en evenveel achteraan), 4 camera's (1 vooraan, 1 achteraan en 1 aan de onderkant van elke buitenspiegel) en een nieuwe zogeheten stereocamera (die achter de binnenspiegel tegen de voorruit is gemonteerd en met zijn twee 'ogen' tot 500 meter ver kan speuren).

De nieuwe Mercedes S-Klasse wordt ook de allereerste auto ter wereld die standaard over geen enkele gloeilamp beschikt. Alle verlichtingstaken, zowel aan de buitenkant van de auto als in het interieur en de koffer, worden overgenomen door alles samen 190 ledlampen. De zogeheten 'Mehrpegelfunctionalität'
of adaptieve intensiteit van de achterlichten is een andere wereldpremière op de nieuwe S-Klasse. Deze nieuwigheid zorgt ervoor dat de remlichten en achterste richtingaanwijzers bij stilstand (bijvoorbeeld voor een rood verkeerslicht) of 's nachts automatisch minder fel schijnen om het achteropkomende verkeer niet te verblinden.

De overige innovaties van het 'Intelligent Drive'-concept zijn evoluties van systemen die al bestonden bij Mercedes en waarvan we er een aantal ook al bij andere constructeurs zagen opduiken. Zo zal de nieuwe S-Klasse autonoom zijn voorganger kunnen volgen in de file (op voorwaarde dat de bestuurder zijn handen aan het stuur houdt) en wordt hij ook bij hoge snelheden automatisch terug op zijn rijstrook gedwongen bij tegenliggend verkeer. De remassistent wordt uitgebreid met een functie die op kruispunten dwarsverkeer en voetgangers kan detecteren, en kan nu bovendien automatisch een noodstop uitvoeren bij snelheden tot 50 km/h.

Qua actieve veiligheid werd tot slot ook de Attention Assist verfijnd, zodat hij nu over een veel groter snelheidsbereik (van 60 tot 200 km/h) tekenen van vermoeidheid of onoplettendheid bij de bestuurder kan detecteren. Als een crash dan toch niet vermeden kan worden, kan het Pre-Safe-systeem de inzittenden voortaan beter voorbereiden op en beschermen tegen een achterwaartse en zijdelingse impact door de veiligheidsgordels doelgericht op te spannen of los te laten. Tot slot nog twee innovaties voor de achterpassagiers: beltbags (of opblaasbare gordels) in combinatie met actieve gordelgespen.






Deel deze pagina met uw vrienden


Commentaren
 




Onze goede adressen


Meest gelezen Mercedes-Benz

Vergelijkende test:
Audi A4 Avant 2.0 TDI 143, BMW 318d Touring en Mercedes C 200 CDI Break

Nieuw:
Mercedes S 65 AMG

Vergelijkende test:
Audia A8 4.2 Quattro/BMW 545i/Mercedes E500

Eerste webtest:
Mercedes A-Klasse

Eerste webtest:
Mercedes B-Klasse

Nieuw:
Mercedes S-Klasse

Gedetailleerde webtest:
Mercedes S 250 CDI

Nieuw:
Mercedes GLA

Nieuw:
Mercedes A 45 AMG

Nieuw:
Mercedes A-Klasse




Tag Cloud

chauville elektrisch rijden paleis 8 conceptcar audi tts stroomlijn grand ferrari f70 koffer gezinswagen digitaal isuzu sl 65 amg dreamcars verenigde staten mini clubvan platform a4 kia soul genty

Gratis auto zoekertje

Verkoopt u uw auto? Plaats gratis een zoekertje op AutoGids
Auto verkopen


Wedstrijd : SpaItalia


Nieuwe abonnementsacties!


Referendum


Alle gedetailleerde tests!


www.moniteurautomobile.be
  • fait partie du groupe Produpress
  • Editeur depuis 1950
Groupe Produpress : Pôle Auto : Pôle Immo : Régie publicitaire :