Zoeken

Opgelet voor nepautoverkopers


Telex

De erkende autohandelaars zijn een bewustmakingscampagne gestart rond 'nepverkopers' van tweedehandsauto's. Die werken vaak met visitekaartjes om klanten te ronselen.

07-10-2013

U heeft het ongetwijfeld ook al meegemaakt: een klein visitekaartje tussen uw ruit of achter uw ruitenwisser met daarop de boodschap “Ik wil uw auto kopen”, want dit is een courante praktijk vandaag. Soms gaat het om een initiatief van een erkend en dus btw-plichtig verkoper, maar het kan ook om een 'nepverkoper' gaan. De Groepering van de Handelaars in Tweedehandse Voertuigen (GVO), een afdeling van Federauto, heeft daarom een bewustmakingscampagne gelanceerd. De techniek met het visitekaartje wordt volgens GVO en Federauto “vaak gebruikt door nepverkopers die niet de nodige ernst kunnen bieden voor dit soort transacties”. Onder de risico's die je met dit type commerçant loopt, vermeldt de organisatie onder meer dat je als verkoper een deel van het overeengekomen verkoopsbedrag kan mislopen.


Deel deze pagina met uw vrienden


Commentaren
 




Onze goede adressen


Meest gelezen

Vergelijkende test:
Audi A4 Avant 2.0 TDI 143, BMW 318d Touring en Mercedes C 200 CDI Break

Belastingen en boetes:
Verkeersboetes

Nieuw:
BMW Zagato Coupé

Gedetailleerde webtest:
Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi 115

Prototype:
Audi Urban Concept

Eerste webtest:
Hyundai i10

Gedetailleerde webtest:
Fiat Freemont 2.0 JTDM 163

Gedetailleerde webtest:
Hyundai Veloster 1.6 GDI




Tag Cloud

luik surf 4matic vierwielaandrijving hamann memor k9 x1 kia provo volkswagen xl1 xc90 huracán verde 5er bentley mulsanne birkin ignis macan model x midsize citroën c4 picasso mokka

Gratis auto zoekertje

Verkoopt u uw auto? Plaats gratis een zoekertje op AutoGids
Auto verkopen


Uw Ice Watch gratis!


Nieuwe abonnementsacties!


Alle gedetailleerde tests!


www.moniteurautomobile.be
  • fait partie du groupe Produpress
  • Editeur depuis 1950
Groupe Produpress : Pôle Auto : Pôle Immo : Régie publicitaire :