Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Jaguar XF Sportbrake

Geschreven door Olivier Duquesne op 29-02-2012

Jaguar waagt zich opnieuw aan een break, met de XF Sportbrake. Dit nieuwe model, dat direct afgeleid is van de berline, beschikt over een pneumatische achterophanging. Hij biedt ook meer plaats achterin en in de koffer.

De neus van de Jaguar XF Sportbrake is identiek aan die van de berline. Maar vanaf de middenstijl onderscheidt de break zich. De verlengde daklijn zorgt voor 48 millimeter extra hoofdruimte achterin ten opzichte van de vierdeurs. De achterbank kan neergeklapt worden in 60/40-configuratie. Op die manier komt een laadvolume van 1.675 liter vrij, net als een laadlengte van precies 197 centimeter. De kofferklep is voorzien van een soft close-functie en kan als optie gemotoriseerd worden.

De Jaguar XF Sportbrake is 4.966 millimeter lang en heeft recht op een nieuwe pneumatische achterophanging. Die past zich automatisch aan de belasting aan, dankzij het Adaptive Dynamics-systeem (ADS) van Jaguar. Dat controleert permanent de ophanging en past de demperwaarden tot 500 keer per seconde aan. De XF Sportbrake, die op het salon van Genève onthuld zal worden, rijdt uitsluitend op diesel. Voorin liggen de 2,2 liter grote turbodiesels met vier cilinders (van 163 en 190 pk) en de V6 van 3 liter (245 of 275 pk). Deze vier motorversies worden allemaal gekoppeld aan de automatische versnellingsbak met acht verhoudingen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten