Stellantis maakt er tegenwoordig een sport van om zo veel mogelijk verschillende modellen op dezelfde technische basis te zetten. Zo kan je deze nieuwe Citroën C3/ë-C3 Aircross zien als de Franse neef van de onlangs voorgestelde Opel Frontera: ze bouwen allebei op het Smart Car-platform dat Stellantis introduceerde op de jongste generatie van de Citroën C3.
Hoewel het koetswerk van deze al dan niet elektrisch aangedreven SUV slechts 4,39 meter lang is, belooft de Franse constructeur een interieur dat tot zeven zitplaatsen telt. In profiel kan de nieuwe C3 Aircross zijn verwantschap met de Opel Frontera moeilijk verstoppen, maar verder toont hij zich een echte Citroën.
Als Citroën C3 en ë-C3 Aircross
Je zal de nieuwe Citroën C3 Aircross ook kunnen bestellen als elektrische ë-C3 Aircross. Je houdt dus de keuze tussen een drukgevoede 1,2 liter-driecilinderkrachtbron op benzine (beschikbaar met en zonder mildhybride ondersteuning op 48 volt) en variant met elektromotor. De Aircross wordt aanvankelijk alleen met voorwielaandrijving aangeboden.
De nieuwe Citroën C3 Aircross maakt zijn officiële debuut in de loop van de zomer, het moment waarop Stellantis meer informatie zal vrijgeven over onder meer de capaciteit van de batterijen en potentiële laadsnelheid. Het prijskaartje belooft erg scherp te worden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!