Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Porsche Macan

Geschreven door Olivier Duquesne op 20-11-2013

Op het salon van Los Angeles heeft Porsche zijn compacte SUV Macan onthuld. Voor de nieuwkomer zijn drie verschillende chassis en een dieselmotor verkrijgbaar. De gerobotiseerde PDK-versnellingsbak is standaard.

De Porsche Macan, die op dit moment zijn publieksdebuut beleeft op het salon van Los Angeles, komt op de markt in april 2014. De compacte SUV is enkel verkrijgbaar met een gerobotiseerde PDK-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen. In de Macan S Diesel is die bak gekoppeld aan een 3.0 V6-diesel met 258 pk die naar 100 km/h sprint in 6,3 seconden. Voor de Macan S is dat een 3.0-V6 op benzine met twee turbo's die 340 pk levert. 100 km/h flitst na 5,4 seconden voorbij wanneer je vanaf stilstand plankgas geeft (5,2 seconden met het optionele Sport Chrono Package). De topversie is de Macan Turbo (hoewel alle versies drukvoeding hebben), met een 3.6-V6 met twee turbo's en 400 pk. 0 naar 100 km/h neemt 4,8 seconden in beslag (4,6 seconden met het optionele Sport Chrono Package).

Porsche biedt drie chassis aan. Het eerste is uitgerust met klassieke stalen veren en passieve schokdempers. Als optie kunnen de Macan S en Macan S Diesel worden besteld met de actieve demping PASM met drie programma's. Dat systeem is standaard op de Turbo. Een tweede optie is de luchtvering, waarmee de auto 15 millimeter dichter bij het asfalt komt te liggen. Alle versies krijgen een permanente vierwielaandrijving met centrale meerschijvenkoppeling. Via een 'Offroad'-knop activeer je een ander schakelprogramma voor de versnellingsbak, en indien je de optionele luchtvering hebt, wordt de auto 40 millimeter omhoog gekrikt.

In het interieur is de typische ergonomie toegepast van de rest van het Porsche-gamma. De 'mini-Cayenne' is verder verkrijgbaar met een brede waaier aan opties, met onder meer halogeen- of bixenonlampen, maar ook led-koplampen. De achterlichten bestaan sowieso uit leds. De verbruiks- en uitstootcijfers vallen goed mee gezien het vermogen van de auto, met 159 g/km voor de S Diesel en 216 g/km voor de Turbo. De Macan zal minstens 60.000 euro kosten.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten