Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Komt de nieuwe Genesis GV80 Coupé ook naar België?

Geschreven door Frédéric Kevers op 29-09-2023

De vernieuwde Genesis GV80 is er nu ook als Coupé, maar van een hybride of elektrische variant is nog steeds geen sprake.

Begin 2020 presenteerde de luxedochter van Hyundai de Genesis GV80, een concurrent voor de grote SUV's van de Duitse Drie: de Audi Q8, de BMW X5 en de Mercedes GLE. Op zoek naar extra slagkracht krijgt deze Genesis naast een facelift ook een nieuwe koetswerkvariant, want de GV80 is er nu ook als Coupé. Hoewel het merk reeds aanwezig is in Europa, is er niet meteen sprake van een Belgische commercialisatie. Of dat ook jammer is?

2023 Genesis GV80 Coupe

2023 Genesis GV80 (Coupé) - specificaties

  • Koetswerk: De facelift van de Genesis GV80 trekt het koetswerk een tikkeltje strakker, maar het is de nieuwe Coupé-variant die hoge ogen gooit met zijn duikende daklijn en sportievere silhouet.
  • Motoren: Geen stekkerhybride of 100% elektrische varianten, de Genesis GV80 komt met een drukgevoede 2,5 liter-viercilinder (304 pk en 422 Nm) of een eveneens door een turbo geholpen 3,5 liter-V6 (380 pk en 530 Nm). De GV80 Coupé kan je ook bestellen met een mildhybride versie van die V6, die een elektrisch duwtje in de rug krijgt om het vermogen en het maximale koppel op te krikken tot respectievelijk 415 pk en 550 Nm.
  • Ophanging: Genesis rust de GV80 en GV80 Coupé uit met het zogenaamde Pre-view ECS-systeem, technologie die de weg scant en ervoor zorgt dat de gestuurde ophanging anticipeert op eventuele oneffenheden.
  • Technologie: De Genesis GV80 zwemt in slimme snufjes, wij onthouden vooral de Digital Key 2, de vingerafdrukauthenticatie en het UVC-desinfectiesysteem voor telefoons en andere voorwerpen in de daarvoor bestemde lade. Achterpassagiers kunnen genieten van een aanraakscherm met een display van14,6 inch.
  • Belgische commercialisatie: Genesis is inmiddels geland in Europa, maar nog niet aanwezig in België. Een kwestie van tijd?

 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten