Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Samsung-schermen voor Ferrari

Geschreven door Frédéric Kevers op 13-04-2023

De volgende Ferrari's, elektrisch of niet, zullen worden uitgerust met op maat gemaakte OLED-schermen, ontwikkeld door Samsung Display.

Benedetto Vigna, de nieuwe baas van Ferrari, die uit de technologische sector komt, is duidelijk geweest: Ferrari behoudt de controle over de ontwikkeling van het chassis, de aandrijflijnen en de aerodynamica, maar voor alles wat softwarecomponenten of 'accessoires' betreft, gaat de Italiaanse constructeur een beroep doen op gespecialiseerde toeleveranciers. Dat zal onder meer het geval zijn voor de schermen. De volgende Ferrari-modellen worden uitgerust met hypermoderne schermen, geleverd door een van de wereldleiders op dit gebied: Samsung Display.

Samsung Digital Cockpit OLED Display

OLED-schermen

Sinds de Ferrari FF, die een tweede klein horizontaal scherm voor de voorste passagier bood, is een multischermweergave gebruikelijk in de modellen met het steigerende paard. En die trend zal wellicht niet afnemen met de komst van de volgende generatie Ferrari's, of ze nu elektrisch zijn of niet.

LEES OOK – Ferrari: een 100% elektrisch model voor 2030

Om in alle omstandigheden en op alle schermen – dashboard, infotainment, passagiersinformatie, enzovoort – optimale displayprestaties te kunnen bieden, zal Samsung Display daarom OLED-displays (organic light-emitting diode) op maat ontwikkelen voor Ferrari. Samsung Display wil een referentie worden op het gebied van displays voor in de auto en heeft op de laatste CES in Las Vegas een digitale cockpit gepresenteerd die bestaat uit een dun flexibel scherm met een diameter van 34 duim (85 cm) dat een kromming van 700 radius kan maken wanneer de auto in beweging is voor een optimale oriëntatie op de bestuurder. Dat zou een oplossing kunnen zijn om het rijden in een elektrische auto meeslepender te maken, meer 'Ferrari-achtig'.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten