Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Bugatti Galibier: mogelijke terugkeer?

Geschreven door David Leclercq op 29-08-2016

Bugatti zou opnieuw een Galibier kunnen lanceren, ofwel een superberline met de motor voorin waarvan de prijs rond zo'n twee miljoen euro zou liggen.

Bugatti zou de productie van een Galibier, ofwel een luxueuze superberline, opnieuw willen opstarten. Als voorbode zou het merk de conceptcar Galibier, die voorgesteld werd op het salon van Frankfurt in 2009, eventueel willen verwezenlijken.

Rolls-Royce in het vizier

Dat berlineproject blijft dus het meest waarschijnlijk voor Bugatti. En temeer omdat de concurrentie in de sector sterk blijft, meer bepaald met de Rolls-Royce Phantom, waarvan de prijs rond de 1,9 miljoen Britse pond zal draaien.

Chiron niet als basis

Deze toekomstige Galibier zal niet de basis van de Chiron overnemen, die uiteraard een centrale motor achterin heeft. De superberline zal daarentegen gebruikmaken van het MSB-platform dat ontwikkeld werd door Porsche en dat ook gebruikt zal worden door Bentley. Wolfgang Dürheimer, de baas van Bugatti, heeft toegegeven dat het idee van de Galibier zijn weg maakt: "momenteel volg ik vier strategieën. De Galibier is daar een van. Maar ik mag niets loslaten over de andere." Dürheimer liet eveneens weten dat zijn hart blijft kloppen voor die auto, omdat ze over enkele revolutionaire benaderingen beschikken, die niemand tot op vandaag al in productie heeft durven brengen.

Wedergeboorte

In 2013 werd het licht al eens op groen gezet voor de Galibier, toen Dürheimer aan de leiding stond van Bugatti, maar het project werd vervolgens stopgezet door zijn opvolger Wolfgang Schreiber, die zich focuste op de Chiron. Sinds 2015 is Dürheimer teruggekeerd naar Bugatti, wat de wederopstanding van het project verklaart. We moeten wel nog even geduld oefenen, want er is weinig kans dat de Galibier tegelijkertijd met de Chiron gebouwd zal worden. We moeten dus het einde van de productie van die laatste afwachten.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten